Sala de premsa Premsa i mitjans

La investigació vinculada a Let’s Go rep un ajut RecerCaixa

La investigació vinculada a Let’s Go  rep un ajut Rercercaixa
El grup de recerca GREIP (Grup de Rercerca i Ensenyament i Interacció Plurilingües) i la FAS han guanyat un ajut de Recercaixa per desenvolupar la recerca vinculada al programa Let’s Go. La investigació vol fomentar que els docents es converteixin en agents transformadors de les pràctiques educatives en l’aprenentatge de l’anglès a partir de la seva participació en un projecte docent a instituts de Badia.

27/02/2017

Per tal de millorar els resultats obtinguts pels estudiants de 4t d’ESO dels dos instituts de Badia del Vallès en les proves de competències bàsiques en llengua anglesa els claustres dels dos centres estan revisant i actualitzant els enfocaments didàctics que s’adopten per a l'ensenyament de llengües estrangeres. Per aconseguir aquest fi, el professorat dels dos centres de secundària de la ciutat, és a dir, l’Institut Badia del Vallès i l'Institut Federica Montseny van decidir treballar en estreta col·laboració amb la Fundació Autònoma Solidària i el Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües (GREIP) de la Universitat Autònoma de Barcelona creant el projecte socioeducatiu Let’s Go, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Badia i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Let’s Go és una prova pilot que es durà a terme en els propers 4 anys i que té per objectiu final que Badia sigui una ciutat promotora de l’aprenentatge de la llengua anglesa. Aquesta iniciativa compta amb el suport del Consell Social de la UAB.

El projecte ha guanyat un dels ajuts a la recerca de la convocatòria RecerCaixa 2016 i rebrà el màxim import previst, 96.930,00€. El programa RecerCaixa està impulsat per l’Obra Social “la Caixa” amb la col·laboració de l’ACUP. L’equip investigador de la UAB està coordinat per a la Dra. Dolors Masats i està format per Melinda Dooly, Emilee Moore, Luci Nussbaum i Claudia Vallejo, membres del GREIP i per Jordi Prat i Andy Modoro, membres de la FAS.

Recerca col·laborativa

El projecte d'investigació es basa en la creença que la innovació significativa en l'ensenyament de l’anglès en aquest grup de joves només és possible a través d'iniciatives que apoderin els equips docents dels centres i els converteixin tant en veritables agents de transformació i millora de les pràctiques educatives a les aules com en partícips del procés de formació inicial dels futurs docents en llengua anglesa. Aquest projecte d'investigació promou canvis en les pràctiques d'aula i els canvis en els programes de formació del professorat mitjançant la creació d'equips docents col·laboratius formats pels membres del grup de recerca i pels docents dels dos instituts de la ciutat de Badia del Vallès. D'aquesta manera, mitjançant l'aplicació dels principis de la 'recerca col·laborativa', els membres d’aquests equips treballaran colze a colze en el disseny i implementació de projectes innovadors i interdisciplinaris que fan servir la tecnologia per aprendre una llengua estrangera. Aquesta metodologia de treball també facilitarà la tasca de recollida i anàlisi de les dades que sorgeixin de manera natural durant les sessions de treball de l'equip que estiguin dedicades al disseny i a l'avaluació de l'execució dels projectes interdisciplinaris. Els resultats de la recerca contribuiran al desenvolupament d'un model de formació del professorat que es nodreix del treball conjunt de l'equip de recerca, dels centres educatius i del professorat en formació per tal de garantir el desenvolupament de les competències professionals a través de la pràctica reflexiva i així garantir l'èxit dels estudiants en l'aprenentatge de l’anglès.