La Facultat de Lletres, punt de trobada de joves musicòlegs

Xenes Jornades de Joves Musicòlegs

La Jove Associació de Musicologia celebra del 20 al 22 d’abril les Xenes Jornades de Joves Musicòlegs i Estudiants de Musicologia a la Facultat de Lletres -els dos primers dies- i a l’ESMUC. La trobada reuneix joves estudiosos del fenomen musical de tota Espanya.

05/04/2017

Les Xenes Jornades se celebren amb el lema “Musicologies d’ahir i demà, musicologies d’avui” i estan organitzades per la Jove Associació de Musicologia, una xarxa d’associacions present a Astúries, Madrid, Granada i Catalunya, que promou l’activitat musicològica al seu àmbit territorial i que col·labora també amb altres col·lectius d’altres comunitats autònomes amb els què comparteix objectius i enfocament. En la seva organització hi han col·laborat el Departament d’Art i Musicologia de la UAB i l’Escola de Música de Catalunya (ESMUC).

La trobada es presenta com un projecte destinat a potenciar la comunicació entre tots els estudiants i joves investigadors de musicologia i com una plataforma per a la seva inserció a la comunitat científica.

En total hi haurà prop d’una quinzena de meses de comunicacions sobre temàtiques com les músiques tradicionals, populars i urbanes; les músiques de l’Edat Mitjana i del Renaixement, la innovació en pedagogia musical, la recuperació del patrimoni musical, la musicologia en la interpretació, la importància de la recepció musical o la construcció musical de “les nacions”.

Paral·lelament, s’hi duran a terme una sessió de pòsters, debats al voltant d’aspectes actuals, com música i immigració, gènere en l’escriptura acadèmica o musicologia digital, i el cicle anual Filming music, per a l’intercanvi d’opinions sobre la música dins l’audiovisual. Sengles concerts inauguraran i clouran les Jornades.

Amb l’edició d’enguany les Jornades tornen a la Ciutat Comtal, que va acollir la primera edició i, segons els organitzadors, es tanca “un cicle, que convida a la retrospecció exhaustiva del què s’ha fet, un parèntesi per respirar el projectes presents i una embranzida cap a les infinites possibilitats futures que encara romanen pendents en el camp musicològic”.

Xenes Jornades de Joves Musicòlegs i Estudiants de Musicologia