Sala de premsa Premsa i mitjans

Josep Lluís Rodríguez obté una menció honorífica en el XXVII Premi Joan Profitós

Imatge premi Joan Profitós
El Premi Joan Profitós s'atorga amb la finalitat d’estimular la reflexió sobre aquelles accions pedagògiques dutes a terme per desenvolupar íntegrament la persona. Les obres presentades han de contenir una reflexió sobre l’acció educativa.

19/05/2017

Josep Lluís Rodríguez, professor del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Facultat de Ciències de l'Educació, ha obtingut una menció honorífica en la vint-i-setena edició del Premi Joan Profitós, que guardona una reflexió pedagògica o una anàlisi sobre l'acció educativa. Rodríguez va rebre el premi el 10 de maig passat a la Sala Pere i Joan Coromines de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC).

El treball que va presentar és la seva tesi doctoral, titulada "La lectura com a antropogènesi en l'obra de Marc-Alain Ouaknin: 1991-2010", en la qual Rodríguez fa una revisió de l'obra de Marc-Alain Ouaknin, rabí i filòsof, influït per tres autors cabdals: Hannah Arent -quant a l'acció-, Paul Ricoeur -respecte a la triple mimesi- i Emmanuel Lévinas -en el camp de la fecunditat-. L'anàlisi aprofundeix en el recull de publicacions aparegudes entre els anys 1991 i 2010 i, a partir de la cruïlla de la tradició bíblica i la filosofia hermenèutica, l'investigador mostra les bases d'una pedagogia de la lectura.

La fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l'Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia -filial de l'IEC- convoquen el Premi Joan Profitós, amb l'objectiu d'estimular la reflexió sobre les accions pedagògiques que influeixen en el desenvolupament de les persones.

Rodríguez és llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor en Educació, ambdós títols expedits per la UAB. Actualment és formador d'adults i professor associat del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social a la Facultat de Ciències de l'Educació. La seva docència i línies d'estudi estan centrades en l'Antropologia Filosòfica de l'Educació. També és membre de la Société Francophone de Philosophie de l'Éducation (SOFPHIED).