Jornades a Educació sobre l'acompanyament basat en el respecte
Les aules de la Facultat de Ciències de l'Educació i l'Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres acolliran el divencres i disssabte, 14 i 15 d'octubre, les XIII Jornades d'Educació a l'etapa d'Educació Infantil, on hi participaran representants d'escoles bressol i d'escoles de primària de dierents indrets de Catalunya, per tractar de l'acompanyament basat en el respecte.
10/10/2016
Les XIII Jornades d’innovació a l’etapa d’Educació Infantil porten per títol Quan l’acompanyament es basa en el respecte. L’actitud de respecte comença pel reconeixement de la persona com a entitat única que necessita ser compresa, pel convenciment profund que la dignitat humana reclama la seva consideració malgrat les diferències personals o d’experiència familiar i social.
Traslladat al món de l’educació, se sap que els infants i les famílies capten ràpidament quan se’ls mira i se’ls tracta de manera respectuosa perquè el respecte és una de les actituds observables en les relacions humanes. Infants i adults perceben fàcilment si la mirada de l’altre està focalitzada des de l’intent d’entendre la realitat de l’altre, des de la confiança en les capacitats de l’altre, o des del judici o del prejudici. Joan Manuel del Pozo -que juntament amb Eulàlia Bosch oferirà la conferència inaugural de les jornades- afirma, en el seu llibre Educacionari, que “només a l’infant respectat se’l pot convidar a tenir respecte”.
Dedicar unes jornades a reflexionar sobre el respecte no és un assumpte baladí en un moment en què l’atenció a la infantesa es mou entre pols tan oposats i tan distants com ho són la precarietat o la sobreprotecció. Basar l’acompanyament en el respecte profund a la persona i el seu desenvolupament té de ben segur repercussions a l’hora de prendre decisions en el dia a dia del món educatiu.
Els organitzadors de les jornades, l'ICE de la UAB, esperen que les propostes que es presenten en aquestes tretzenes jornades, les activitats i les experiències que s’hi apleguen, ajudin a prendre’n més consciència.
Mentres que el divendres es destinarà a rebre els assistents i a escoltar la conferència inaugural, el dissabte al matí serà el torn dels espais i experiències diverses que tractaran la temàtica de les jornades, mentres que a la tarde es faran taules dinamitzades amb un ponent que conversarà amb el públic assistent.
Traslladat al món de l’educació, se sap que els infants i les famílies capten ràpidament quan se’ls mira i se’ls tracta de manera respectuosa perquè el respecte és una de les actituds observables en les relacions humanes. Infants i adults perceben fàcilment si la mirada de l’altre està focalitzada des de l’intent d’entendre la realitat de l’altre, des de la confiança en les capacitats de l’altre, o des del judici o del prejudici. Joan Manuel del Pozo -que juntament amb Eulàlia Bosch oferirà la conferència inaugural de les jornades- afirma, en el seu llibre Educacionari, que “només a l’infant respectat se’l pot convidar a tenir respecte”.
Dedicar unes jornades a reflexionar sobre el respecte no és un assumpte baladí en un moment en què l’atenció a la infantesa es mou entre pols tan oposats i tan distants com ho són la precarietat o la sobreprotecció. Basar l’acompanyament en el respecte profund a la persona i el seu desenvolupament té de ben segur repercussions a l’hora de prendre decisions en el dia a dia del món educatiu.
Els organitzadors de les jornades, l'ICE de la UAB, esperen que les propostes que es presenten en aquestes tretzenes jornades, les activitats i les experiències que s’hi apleguen, ajudin a prendre’n més consciència.
Mentres que el divendres es destinarà a rebre els assistents i a escoltar la conferència inaugural, el dissabte al matí serà el torn dels espais i experiències diverses que tractaran la temàtica de les jornades, mentres que a la tarde es faran taules dinamitzades amb un ponent que conversarà amb el públic assistent.