Sala de premsa Premsa i mitjans

Jornada per incloure la perspectiva de gènere a la carrera acadèmica

cartell jornada perspectiva genere
La inclusió de la perspectiva de gènere a nivells d'assignatures, pràctiques docents, bibliografia i en relació al llenguatge que es fa servir en les guies docents i programes, protagonitza la jornada 'La carrera acadèmica des de la perspectiva de gènere'.

14/06/2018

La promoció d'una universitat inclusiva és un dels principis del Tercer pla d'acció per a la igualtat entre dones i homes a la UAB, que està fonamentat en la perspectiva inclusiva de l'educació de la UNESCO.

La igualtat de gènere i el desenvolupament d'un enfocament sensible al gènere en el disseny, desenvolupament de la carrera, són les qüestions prioritàries a la jornada 'La carrera acadèmica des de la perspectiva de gènere', organitzada pels Departaments de Sociologia i de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB. La jornada que té lloc dimarts 19 de juny, de les 11:30 a les 14:00, Sala d'actes de l'edifici B, ofereix una formació transversal per incloure la perspectiva de gènere a la carrera acadèmica.

Aquesta activitat formativa permetrà a les investigadores i investigadors conèixer els mecanismes que generen les desigualtats per raó de gènere a la universitat, quins mecanismes les generen i quines polítiques les podrien combatre. Per l'altra banda també es parlarà de la introducció de la perspectiva de gènere a les guies docents.

La jornada comptarà amb les següents ponents:

• Aina Gallego, professora de l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI)
• Eva Ostergaard, professora del Departament de Ciència Política i de Dret Públic
• Maite Paramio, professora del Departament de Veterinària de la UAB, i membre de la junta directiva de l'Asociación de Mujeres Investigadoras & Tecnólogas
• Teresa Torns, professora del Departament de Sociologia de la UAB
• Joana Gallego, Observatori per a la Igualtat de la UAB
• Maribel Ponferrara, Observatori per a la Igualtat de la UAB

Un dels exemples que es tractarà serà la inclusió de la perspectiva de gènere a nivells d'assignatures, pràctiques docents, bibliografia i pel que fa al llenguatge que es fa servir en les guies docents i programes de les assignatures. La inclusió d'aquest aspecte a la docència, com un dels elements bàsics de la garantia de la igualtat entre homes i dones i la superació de les desigualtats, té el suport de nombroses lleis espanyoles i catalanes, així com de documents normatius de la mateixa UAB.

Aina Gallego, una de les ponents de la jornada, va fer un repàs que evidencia la discriminació de les dones a la ciència i els camps acadèmics. D'entre tots els aspectes destaquen la desigualtat salarial, la citació de treballs, la percepció de competència, estereotips de gènere, una avaluació més dura en revistes científiques, i l'assetjament sexual.