Sala de premsa Premsa i mitjans

En proves el primer autobús elèctric que circula pel campus

BusElectric
La UAB és la primera universitat de l'Estat espanyol que ha incorporat, en període de proves, un autobús elèctric a la seva flota d'autobusos interns. Es tracta d'un vehicle model Irizar i2e, el primer autobús urbà integral zero emissions, que l'empresa concessionària R.Font està fent circular en dues línies del campus.

24/04/2015

L'empresa concessionària del servei d’autobús de la UAB, Autocares R. Font, ha introduït un autobús totalment elèctric a les línies que fan el servei al campus. Es tracta d’una prova per constatar el rendiment d’aquest tipus de vehicles de cara a la seva incorporació definitiva a la flota.

Concretament, es tracta d’un autobús Irizar i2e, primer autobús urbà integral zero emissions, de 12 metres i pis baix amb capacitat per a 70 viatgers i 2 espais per a cadires de rodes. Equipat amb una potència embarcada al vehicle de 376 KWh permet una autonomia d’entre 200 i 250 Km o entre 14 i 16 hores de conducció.

Amb l’objectiu de reduir el consum, a més, incorpora les tecnologies energètiques més avançades com la preclimatització o el ECO Assist a la conducció. En funció dels resultats obtinguts, la incorporació de vehicles elèctrics a la flota d’autobusos marcarà les estratègies de la universitat en un futur proper.

El passat divendres, 24 d'abril, el gerent de l'empresa d'autobusos, Ramon Santos, el vicerector de Relacions Institucionals i Territori, Manel Sabés, i un equip de tècnics de la UAB, van fer una volta pel campus amb un d'aquests autobusos. Per a Ramon Santos, "el que nosaltres volem mostrar és el nostre compromís amb el medi ambient i amb la UAB, per tal que veieu que estem a primera línia en aquests tipus de vehicles". El gerent va especificar, però, que un d'aquests vehicles costa el 40% aproximadament més que un de convencional, i fins al cap de 10 anys no s'amortitza la inversió. Per al vicerector Manel Sabés, "estem comprovant el funcionament d'aquests vehicles, ja que a nivell ecològic la UAB guanyaria molt". 

La UAB compta amb cinc línies amb freqüències que van entre els 10 i els 40 minuts en funció de l’hora i del desplaçament. El servei és gratuït pels usuaris del campus i té un horari d’entre les 7:45h. fins a les 22:30h, durant tots els dies lectius (exclosos dissabtes, diumenges i festius). 

Aquesta prova s’emmarca en la línia estratègica de treball de la UAB de sostenibilització de la seva activitat tal com estableixen diferents projectes i programes com el Campus Saludable i Sostenible i l’Agenda 21 de la UAB. Més concretament, es tracta d’assolir un model de mobilitat més respectuós amb el medi ambient en termes de consum energètic i d’emissions a l’atmosfera, un dels objectius principals del Pla de Mobilitat de la nostra Universitat.

Entre altres aspectes, aquest objectiu passa per l’aposta ferma d’anar integrant de forma progressiva vehicles elèctrics al parc mòbil de la Universitat.

La UAB ja va ser pionera en el seu moment, al 2002, en incorporar vehicles elèctrics en els serveis interns de la UAB, i que actualment es troben en procés de renovació. Per altra banda, aquest curs ha posat en marxa també el Pla BiciUAB, per al foment de l’ús de la bicicleta de la UAB amb diferents mesures per potenciar aquest vehicle net i sostenible. Per tal de facilitar l’accés de la comunitat universitària en vehicle elèctric, la universitat està en contacte amb diferents proveïdors amb l’objectiu d’anar instal·lant diversos punts de recàrrega al campus.