Sala de premsa Premsa i mitjans

David Cañamero, alumne de l’IES Badia del Vallès: “El ‘Let’s Go!’ ha estat al·lucinant”

David Cañamero
David Cañamero, de 2n d’ESO C, és un dels alumnes de l’IES Badia del Vallès que han participat, enguany, en la segona edició del programa socioeducatiu Let’s Go!, que té l’objectiu de fomentar l’ús de l’anglès entre els joves del municipi vallesà. El 23 de febrer, va concloure amb la cerimònia d’exhibició de treballs i lliurament de premis dels anomenats Badia Motion Awards, un certamen de curtmetratges rodats en anglès fets pels estudiants, responsables, per cert, de tots els detalls de l’acte. Let’s Go! és una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària possible gràcies al suport del Consell Social de la UAB. L’entrevistem.

01/03/2018

Explica’ns, una mica, la teva experiència al Let’s Go!; tot el programa, no només el fet de ser el tècnic d’imatge i so, i d’il·luminació, de la cerimònia. Com l’has viscut? Què n’has après? Què hi has experimentat?
M’ha agradat molt perquè he arribat a conèixer gent d’altres classes que no coneixia de res.

I millorar l’anglès tant com es pot, oi?
Una mica.

Sabem que n’heu fet l’esforç amb l’ajuda dels professors i dels voluntaris, becaris i estudiants en pràctiques de la UAB. El repte principal és fer-ho tot —en aquest cas, uns vídeos— en anglès, per guanyar-hi fluïdesa. En el teu cas, ¿voldràs fer batxillerat? Què vols estudiar? Tenim entès que t’interessa estudiar INEFC [educació física].
En principi, tinc la idea que, quan acabi l’institut, anar-me’n a l’Acadèmia Militar.

Ara vols ser soldat, doncs.
Com canvien les coses.

El teu anglès ¿ha millorat? D’on parties? Segons com, fa por, fa vergonya, parlar-hi; com ha anat amb el Let’s Go!?
A vegades, entenc la gent que em parla en anglès, i, altres vegades, no.

El fet d’(es)forçar-vos a utilitzar-lo per fer aquests vídeos, el guió, tots els passos necessaris per preparar-los i per preparar la cerimònia, hi han ajudat. Has treballat, per exemple, en presentacions orals en anglès; com n’has après més: ¿amb les classes de gramàtica o amb activitats més participatives i lúdiques com aquesta?
La gramàtica em va costar molt.

Com penses que aprens més: assistint a una classe de llengua, o bé treballant i col·laborant amb els companys?
Treballant i col·laborant amb els companys.

Quin ús penses que faràs de l’anglès si acabes formant part de l’exèrcit? Creus que te’l demanaran, que serà important? N’ets conscient, d’això?
És clar perquè és una feina que, com totes les feines, s’hi pot apuntar qualsevol persona. [...]

Penses que serà positiu per a tu?
Sí.

Que l’utilitzaràs, l’anglès?
Sí.

I, de la teva tasca com a responsable tècnic de l’acte, ¿què en diries? Què t’ha aportat?
Això costa, però acabes agafant-li el truquillo.

Quin balanç fas del Let’s Go!? Com l’has viscut en general?
Uf. Al·lucinant.

Per què?
No només pel treball o pel que te’n toca fer, sinó més per com connectes amb els profes, amb alumnes d’altres classes, per com entens altres persones, i... No ho sé; això passa molt: de vegades, hi ha alumnes d’unes classes i d’altres que no es parlen perquè estan, simplement, en classes separades. Connectar amb gent del teu entorn i que no coneixes de res és agradable.

I, a més a més, en anglès. Una mica, has millorat, segur.
Una mica. Una mica.

Molt bé, David. Moltes gràcies i molta sort.