Sala de premsa Premsa i mitjans

Augmenta el nivell d'anglès del nou alumnat, per quart any consecutiu

EnglishPen
Font: istock-Zhuda
Els resultats de la prova d'anglès a l'alumnat de nou ingrés indica que en quatre anys s'ha passat d'un 8,38% al 36,04% els que obtenen el nivell B2.2  També ha augmentat la participació a la prova, que ha passat al 38,72%, mentres que l'anterior curs era el 24,07%. 

20/02/2015

Més de la meitat de l'alumnat que ha fet la prova de nivell d'anglès, un 68,78%, té un nivell B1 o superior. 


Durant els darrers quatre anys en què s'ha fet la prova de nivell d'anglès dels alumnes de nou ingrés s'ha produit un increment notable del percentatge de persones que arriben a la UAB amb el nivell B2.2: d'un 8,38% el curs 2010-2011, s'ha passat a un 36,04% el curs 2014-2015.

La participació a aquesta prova de nivell voluntària també ha augmentat. Enguany, gairebé 4 de cada 10 alumnes que han entrat a la UAB ha fet la prova, un test voluntari elaborat pel Servei de Llengües de la UAB, anomenat SimTest, que també s'ha aplicat a altres universitats.

En relació amb el curs passat s'observa que la participació ha augmentat gairebé 14 punts percentuals. El curs anterior, el 2013-2014, la participació va ser del 24,07%. A gairebé tots els centres hi ha hagut un increment del percentatge de participació respecte cursos anteriors. Cal destacar l'elevada participació de l'alumnat de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (80,14%), la més alta, seguida de la Facultat de Veterinària (78,22%), la Facultat d'Economia i Empresa (76, 65%) i la Facultat de Ciències de l'Educació (76,65%).

Els resultats d'aquest curs mostren que el percentatge més gran d'alumnes pot acreditar un nivell B2.2. Globalment els resultats indiquen que més de la meitat de l'alumnat que ha fet la prova de nivell d'anglès, un 68,78%, té un nivell B1 o superior. També mostren que un 36,04% podria acreditar, com a mínim, el nivell B2.2, que és el nivell mínim necessari per poder comunicar-se satisfactòriament, tant en l'àmbit acadèmic com en l'àmbit professional. Tots dos valors són superiors als resultats de l'any passat.

La prova dóna un resultat orientatiu, ja que s'hi avaluen principalment la capactiat receptiva de comprensió escrita de l'alumnat i els coneixements gramaticals i lèxics, però no s'avaluen les capacitats productives d'expressió oral, expressió escrita i interacció, ni les de comprensió oral.

L'alumnat també ha pogut fer les proves d'alemany, francès i italià en línia, amb l'objectiu de fomentar el coneixement del nivell de totes les terceres llengües que s'estudien a l'ensenyament secundari.

La UAB fa sis anys que realitza aquesta prova de nivell als alumnes de nou ingrés. Aquesta acció, que recull el Pla de llengües i la normativa acadèmica de la UAB, té com a objectiu fomentar el coneixement i l'ús de terceres llengües de l'alumnat i potenciar la internacionalització de la Universitat.