Sala de premsa Premsa i mitjans

“Drets, deures i garanties de l’alumnat universitari” en el cicle #debatspúblicaXXI

Debat2 Drets Deures i Garanties - DebatsPublicaXXI
El segon debat del cicle #debatspublicaXXI ha estat tot un èxit. El debat del 22 de febrer ha abordat el tema “Drets, deures i garanties de l’alumnat universitari”. El format escollit per a aquestes jornades permet la reflexió, la formació i el debat conjunts entre els estudiants, a proposta del Vicerectorat d’Alumnat i Ocupabilitat.

23/02/2017

El segon debat del cicle #debatspublicaXXI ha abordat el tema “Drets, deures i garanties de l’alumnat universitari”. Amb aquesta jornada s’ha volgut donar a conèixer i discutir les normatives que actualment regulen els drets i deures dels estudiants a les universitats. Així, doncs, la jornada de debat del dia 22 de febrer s’ha organitzat en dues taules: la primera amb el títol “Quins drets, deures i garanties tenim?” i la segona “Quins drets, deures i garanties voldríem tenir?”.


A la primera taula rodona, Lluís Forcadell, excoordinador del CEUCAT, ha presentat la Carta de Drets i Deures, un projecte del CEUCAT que ha estat avalat pel Consell de l’Estudiant de les Universitats Catalanes. També ha presentat el Estatut del Estudiante Universitario, en què es destaca la dimensió de l'estudiant com a subjecte actiu del procés formatiu. A continuació, Eduard Cecília, secretari de l'Òrgan de Coordinació de l'Alumnat i membre del Consell d'Estudiants de la Facultat de Ciències de la Comunicació, ha presentat el Codi de bones pràctiques en la docència i l’estudi a la UAB, en què s’aborden temes com la planificació de l'ensenyament o el desenvolupament de l'avaluació.

A la segona taula, les diferents candidatures d’estudiants amb representació al Claustre de la UAB han fet propostes per a desenvolupar i resoldre situacions al voltant dels drets, els deures i les garanties estudiantils.S’han tractat aspectes concrets com ara l’efectivitat de les guies docents i la seva aplicació a la pràctica, el dret dels estudiants a tenir accés als manuals obligatoris de les assignatures o la necessitat d’eliminar els greuges comparatius entre les diverses facultats.

El cicle #debatspublicaXXI vol crear diversos espais de debat i reflexió sobre qüestions clau en relació al model d’universitat que es vol pel segle XXI i vol potenciar la participació dels estudiants en el funcionament de la universitat.  En trobareu més informació al blog de l’activitat.