Vine a descobrir el Dret a la UAB

Adreçat a: alumnes de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: del 25 al 29 de juny de 2018.
Professorat: Margarita Bonet Esteva.
Codi curs: 30025

Places exhaurides

Presentació:

T'interessa estudiar Dret però no saps exactament què fem els juristes? Penses que són uns estudis basats en la memòria i que no podràs assumir tanta tasca? T'interessen les notícies de Tribunals però no acabes d'entendre-les? Ets fan de les sèries d'advocats però ho veus molt llunyà? Vine a passar una setmana amb nosaltres! Hem preparat un munt d'activitats per tal que t'aproximis al nostre món i preguntis tot allò que vols saber.
"Vine a descobrir el Dret a la UAB" és un curs muntat i conduit pel professorat i alumnat de la Facultat de Dret en el qual, mitjançant una gran quantitat d'activitats i dinàmiques diferents, et farem un tastet de la nostra disciplina: simulació judicial, debat reglat, redactar una norma, què és un contracte, condicions de treball, dret internacional i dret europeu, dret estatal i competències autonòmiques, com sanciona el dret i moltes altres coses més. En definitiva, et rebrem un grup d'alumnes per treballar entre iguals i entendre molt millor com funciona la societat en la que vivim.

Objectius:

• Donar a conèixer uns quants instruments jurídics que qualsevol adolescent hauria de conèixer.
  • Afavorir que es comprengui que en la societat moderna el dret intervé en el nostre dia a dia constantment.
  • Desfer dubtes i mites que l'alumnat de secundària interessat en el dret puguin tenir i proporcionar elements pràctics de valoració.

Continguts:

• Eines de treball dels juristes: compendis de lleis, jurisprudència, òrgans judicials, institucions locals, autonòmiques, estatals i internacionals.
  • Dret públic/dret privat: elaborar un reglament i un contracte. Dret sancionador. Dret civil i Dret mercantil.
  • Dret del treball: treballador/empresari.
  • Les relacions familiars i el Dret (Dret civil i Dret civil català).
  • Els drets humans, Dret internacional i europeu.
  • Dret penal, Dret processal i societat, simulació judicial.

Metodologia:
Presentació d'una problemàtica, realització d'una pràctica i crítica. Aquest curs es basa en la tècnica de la tutoria entre iguals. Per això, gran part del desenvolupament d’aquestes tècniques es faran amb l’ajut d’alumnes dels diferents graus que formen el Grup d’Argumentació i Expressió Oral de la Facultat de Dret. Es tracta de crear un clima relaxat en el que els estudiants de secundària puguin relacionar-se amb joves que, d’una banda, els hi poden acostar la seva experiència i, de l’altra, tenen pràctica en parlar i desenvolupar les habilitats comunicatives. La finalitat és aprendre de manera relaxada i desfer els mites del Dret.

Observacions:
L'alumnat pot dur tauletes i portàtils petits per a fer les tasques. En tot cas, hauran de portar paper i llapis.

Enllaç al formulari d'inscripció