@Insta(maps): #compartirtracksdelaciutatenlinia

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: del 2 al 6 de juliol de 2018.
Professorat: Anna Badia i Meritxell Gisbert.
Codi curs: 30031

Enllaç al formulari d'inscripció

Presentació:
La ciutat com a espai quotidià està plena d'elements que passen desapercebuts. Crear mapes en línia i compartir-los a les xarxes socials permet entendre'ls i posar-los en valor. L'Instamaps (plataforma oberta dissenyada per l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) i el Mymaps (plataforma oberta de Google) són eines que ens permeten portar a terme aquesta tasca. Aquest aprenentatge pot ser molt útil per a l'elaboració dels treballs de recerca de batxillerat i d'altres estudis.

Objectius:

• Observar i entendre el món urbà com a espai quotidià a través del mapping.
  • Geolocalitzar amb el mòbil o la tauleta tracks (punts i rutes) d'interès de la ciutat i enriquir la informació per ser compartida.
  • Aprendre a crear i compartir mapes digitals a partir de l’Instamaps.

Continguts:

• Introducció a l’evolució de la ciutat i el món urbà en general a partir de les imatges aèries.
  • Anàlisi dels espais de producció i consum de la ciutat a partir de la seva digitalització.
  • Les xarxes socials com a font per a compartir l’ús de l’espai quotidià.

Metodologia:
La metodologia de les classes serà la següent:

• Visites a diferents espais de l’entorn urbà de la UAB per tal de prendre dades amb el mòbil o la tauleta.
  • Posada en comú del treball col·lectiu.
  • Crear i compartir un mapa amb els resultats obtinguts gràcies a la plataforma Instamaps, que permet a qualsevol persona geolocalitzar les seves dades i compartir-les a les xarxes socials.

Observacions:
L'alumnat haurà de dur mòbil o tauleta, càmera digital o similar, llibreta, bolígraf, calçat còmode i protecció solar.