Imatge digital i compressió

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: del 9 al 13 de juliol de 2018.
Professorat: Joan Bartrina Rapesta.
Codi curs: 30048

Enllaç al formulari d'inscripció

Presentació:
Curs teòricpràctic d’imatge digital i compressió. Saps què és una imatge digital? Com s’emmagatzema? Quant ocuparia una pel·lícula 4k HDR si no la comprimíssim? Què vol dir comprimir? Com podem comprimir? Com de petit puc fer l’arxiu i que la meva imatge es vegi molt bé? Saps quins programes has d’utilitzar i com fer-ho correctament? Si vols una resposta a totes aquestes preguntes i d'altres relacionades aquest és el teu curs!

Objectius:
Conèixer les imatges digitals i com es comprimeixen.

Continguts:

• Emmagatzematge de dades.
  • Imatges digitals i vídeo.
  • Compressió d’imatges i vídeos.
  • Compressió amb i sense pèrdua.

Metodologia:
El curs s’implementarà seguint una metodologia teòric-pràctica. A cada sessió s'explicaran diferents conceptes teòrics i es presentaran un conjunt de problemes pràctics a resoldre en un ordinador, relacionats amb els conceptes explicats.

Observacions:
En finalitzar el curs l'alumnat tindrà un coneixement bàsic de què són les imatges digitals, com es comprimeixen i de diferents conceptes relacionats amb la compressió de dades i escenaris on s’utilitzen.

Enllaç al formulari d'inscripció