Horts urbans en terrat

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: del 25 al 29 de juny de 2018.
Professorat: Susana Toboso, Carles Martínez, Xavier Gabarrell, Mireia Ercilla i Martí Rufí.
Codi curs: 30021

Enllaç al formulari d'inscripció

Presentació:
Curs pràctic d’introducció a l’agricultura urbana en terrats. S’introduiran les tècniques de conreu hidropònic per a la producció de tomàquets, enciams, bledes, espinacs, mongetes, entre altres, de forma sostenible a partir de l’aigua de pluja. Es participarà de les tasques de seguiment, així com de les pràctiques agrícoles de la setmana corresponent. S’utilitzaran els terrats demostratius del grup de recerca Sostenipra, en el context del projecte fertilecity, entre altres. El curs acabarà amb un tast dels productes conreats.

Objectius:
Fomentar l’interès per l’agricultura urbana en terrats. També introduir els conceptes bàsics de l’agricultura hidropònica i l’aprofitament de les aigües pluvials en entorns urbans.

Continguts:

• L’agricultura urbana.
  • Els conreus hidropònics.
  • Aprofitament de l’aigua pluvial.
  • Com fer un hort al terrat.
  • Cas estudi: laboratori d’agricultura urbana, Fertilecity.
  • Seguiment dels cultius.
  • Recollida dels cultius.

Metodologia:
L'alumnat es distribuirà en grups, de forma que cada grup realitzi la totalitat de pràctiques. Diàriament hi haurà una sessió teòrica d’una hora aproximadament, i una sessió pràctica de la resta de la jornada.

Observacions:
L'alumnat haurà de dur bata, guants (recomanable), pantalons i sabates tancades, llibreta per anotar les dades.

Enllaç al formulari d'inscripció