Viu a la UAB

Premi Universitat-Societat i Premi Universitat-Empresa

El Consell Social de la UAB atorga el Premi Universitat-Societat i el Premi Universitat-Empresa a persones de prestigi reconegut per la seva trajectòria social i empresarial, respectivament, i la seva aportació a la societat, amb l’objectiu de fomentar-ne l’aproximació a la UAB i generar possibles sinergies d’interès amb la universitat.

El Premi Universitat-Societat s’atorga des de l’any 2003; el Premi Universitat-Empresa, des del 2015.

Consulteu l’historial dels dos premis del Consell Social:

Montserrat Fontané, mare dels germans Roca, i les seves esposes: Anna Payet, representant del restaurant a la Fundació Jordi Comas; Encarna Tirado, directora de l’espai de banquets i càterings Espai Mas Marroch, i Alejandra Rivas, responsable de la gelateria del grup, Rocambolesc

Premiades pel significat de la seva activitat professional en el camp de la restauració i de l’hostaleria, en el marc dels valors del treball, del compromís i de la passió, per la seva aportació al projecte dels germans Roca, exemple d’excel·lència en la recerca científica i innovació catalana aplicades a la gastronomia, i en reconeixement i exaltació de les silents figures femenines que complementen i sostenen l’excepcionalitat de la iniciativa Roca.

Cap del servei de malalties infeccioses de l’Hospital Universitari Germans Trias i director de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa

Premiat per l’excel·lència i amplitud de la seva trajectòria com a metge expert en el camp de les malalties infeccioses, en la qual combina amb èxit la docència universitària i la recerca científica, sent un dels investigadors internacionals més reconeguts del VIH, i per l’impuls de noves estratègies de finançament de la recerca, des d’activitats filantròpiques fins a la creació de consorcis públics i privats.

Empresari. Ex-conseller delegat de Hewlett-Packard Espanyola

Premiat per l'excel·lència i la llarga trajectòria de la seva carrera professional, en què ha actuat com a figura de referència en el panorama empresarial del nostre país amb la creació, creixement i consolidació de Hewlett-Packard Espanya, entitat de significança en l'entorn territorial de la Universitat Autònoma de Barcelona, i pel seu paper en la política de l'entitat com a viver de talent professional. També per la seva contribució al desenvolupament de la societat de la informació, les col·laboracions continuades d’HP amb la UAB, i l'aprofundiment de les relacions universitat-empresa.

Periodista. Prestentador i director del programa 8 al dia de 8tv

Premiat per la seva dilatada i prestigiosa trajectòria professional com a periodista en l'exercici de la seva professió com un baluard de la democràcia i al servei dels ciutadans i la societat, i per la seva aportació al llenguatge audiovisual en llengua catalana.

President del grup Freixenet i de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d’Espanya

Premiat per l’excel·lència i amplitud de la seva carrera professional, en la que ha combinat amb èxit la docència i la gestió empresarial; i per la innovació i internacionalització que caracteritza el grup que presideix, així com per la seva àmplia representatitivitat en el sector empresarial.

Fundador del Johan Cruyff Institute i de la Fundació Cruyff

Premiat pel seu compromís, dedicació i excel·lència en el camp social i formatiu fent ús dels valors de l’esport. La Fundació Cruyff ha portat a terme una important tasca amb col·lectius en risc d’exclusió i nens amb discapacitat, una activitat que representa molt nítidament valors que el Consell Social promou, com la integració social, l’esforç, el respecte, el treball en equip i la capacitat de superació; l’Institut Cruyff també ha jugat un paper significatiu en la construcció de ponts entre la formació, l’esport i el món empresarial a través del desenvolupament del talent i el coneixement.

Doctor en Economia i President del Banc de Sabadell
Premiat per l’excel·lència i amplitud de la seva carrera professional, en la que ha combinat amb èxit la docència, la gestió pública i la gestió empresarial; i per la qualitat, la internacionalització i també la significança de l’entitat que presideix en l’entorn territorial de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Professora  de Teoria Sociològica de la UAB i doctora en Economia. Premiada pel seu treball a favor de la cohesió social i els valors democràtics, el respecte per la diversitat, i la lluita contra la discriminació, tots ells valors íntimament lligats amb la Responsabilitat Social.

Empresària andorrana
Premiada pel seu activisme empresarial i social i la seva implicació com a coimpulsora de Barcelona Global, una plataforma ciutadana de pensament i acció per al desenvolupament econòmic de Barcelona.

Periodista
Premiat per la seva dilatada i prestigiosa trajectòria professional com a periodista, reconeguda per la opinió pública per la seva independencia, rigor i capacitat de comunicacio, i pel seu compromís i responsabilitat social.

Economista, profesor i polític
Premiat per la seva dilatada i compromesa trajectòria universitària  i  per la seva empremta social reflectida en la seva participació en la política del país.

Fotografia: ©CCMA

2009 Andreu Mas-Colell