Presentació

L'aplicació de les noves tecnologies als mitjans tradicionals demana una formació específica dels professionals del periodisme i la comunicació.

El màster en Periodisme i Comunicació Digital es planteja com un curs destinat a la formació dels periodistes en actiu que volen conèixer com les noves tecnologies poden ajudar-los en el seu treball, com dels nouvinguts a la professió, que busquen una major capacitació que els permeti estar preparats per a tenir millors oportunitats en el mercat laboral.

El màster està dirigit a tots aquells que pensen que Internet és el mitjà de comunicació i informació del segle XXI. L'enorme xarxa telemàtica que forma Internet és ja el mitjà de referència per a trobar tot tipus d'informació: notícies d'actualitat, informació corporativa, ofertes comercials i tot tipus de dades.

Es dóna la circumstància que no hi ha cap mitjà de comunicació o empresa de prestigi que no tingui presència en Internet. Però, perquè aquesta presència sigui útil és necessari disposar de professionals capacitats per a gestionar amb eficiència la informació que col·loca a la xarxa. Periodistes digitals i professionals de la comunicació digital constituïxen un perfil professional difícil de trobar i amb àmplia perspectiva de treball en el futur.

Durant el període de formació, els estudiants aprendran a treballar en xarxa, a fer dissenys bàsics per Internet, les necessitats de comunicació digital de l'empresa i a conèixer els secrets de la redacció per a mitjans digitals.

Conscients de les necessitats del mercat, els autors dels continguts són professors universitaris i professionals que treballen tant en periòdics digitals com en empreses i institucions.

Enfront dels canvis que genera un entorn digital en l'estructura, producció i gestió de la informació, el màster en Periodisme i Comunicació Digital ofereix una visió global i un aprofundiment pràctic en les noves tecnologies disponibles, en la seva aplicació ien els beneficis que aquestes aporten als processos d'informació.

Objectius

El Màster té com a objectiu formar els periodistes digitals i professionals de la comunicació digital que s'encarregaran de la gestió de la informació per Internet tant en mitjans informatius digitals com en empreses, institucions o organitzacions no governamentals.

Permetrà aprendre i posar en pràctica tasques, eines i coneixements que pertanyen als diferents àmbits de la professió periodística a Internet, obtenir una visió crítica de l'estat de la qüestió i dominar totes aquelles noves habilitats que un periodista necessita per el seu treball amb rapidesa, eficàcia i bon ofici.

Requisits d'accés

Estar en possessió de una titulació universitària

Sortides professionals

Les sortides professionals per a les quals capacita el màster estan vinculades a la creació de continguts per a les avançades formes de comunicació periodística en entorns digitals. És a dir, per als perfils professionals vinculats als mitjans digitals.

Les sortides professionals que es proveeixen s'orienten tant cap a l'exercici periodístic com cap a la gestió de la comunicació en entorns digitals (web 2.0, xarxes socials, multiplataforma, etc.). Així, són perfils pertinents tots aquells vinculats amb l'exercici del periodisme especialitzat en qualsevol àmbit informatiu de caràcter general o especialitzat a través de mitjans digitals. Aquest professional estarà capacitat com a redactor i comunicador de continguts en les noves modalitats que estan sorgint en el mitjà Internet. D'altra banda, també són sortides professionals adequades a aquest nou perfil de professional competent en la convergència de continguts en els mitjans digitals els comunicadors vinculats a les empreses de comunicació o bé a les organitzacions i institucions.

Ana Entenza Rodríguez

Telèfon: 935814458

Correu electrònic: master.periodismo.comunicacion.digital@uab.cat

Web: http://www.masterpcd.es

Màster propi UAB

15a Edició
Places: 100
Orientació: Professional
Codi de l'estudi: 2346/15
Preu: 5600 ¤

Veure el detall del preu

Modalitat: Online
Lloc: Online
Dates: del 05/02/2018 al 01/12/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Títol que s'obté:
Màster en Periodisme i Comunicació Digital

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.