Màster en Estratègia, Comunicació i Disseny Gràfic

Presentació

El màster en Comunicació gràfica és un programa de formació que integra les disciplines de creativitat, disseny gràfic, preparació d'arts finals digitals i la producció (comunicació, construcció i producció) final de les peces gràfiques, tant impreses com multimèdia.

Pensat com la continuació natural dels llicenciats i llicenciades en comunicació o afins, que desitgen reforçar el seu perfil de direcció d'art, disseny i producció de comunicacions visuals, és a dir, reforçar el seu perfil com a comunicador visual.

Es pretén donar a conèixer en profunditat el procés de creació, preparació per a la producció i producció final de qualsevol producte gràfic. Productes generats des de la comunicació visual, des del disseny gràfic, tant de caràcter publicitari, editorial com periodístic o multimèdia.

El treball del comunicador visual no finalitza en la fase de creació. Les seves aportacions segueixen sent necessàries al llarg de tot el procés de treball. S'ha d'assegurar l'obtenció del producte visual, en les condicions ideades. Perquè això sigui així es requereix d'un coneixement que permeti la gestió inherent a tot procés. Perquè un bon treball creatiu tingui èxit és necessari que sigui traslladat de manera eficient a la peça final i a un preu raonable.

El contingut específic en aspectes de disseny i producció d'aquest programa no s'ensenya amb suficient professionalització en les escoles i facultats de comunicació o disseny pel que als comunicadors no els queda altre remei que anar aprenent a poc a poc, a força de l'experiència.

Amb aquest màster en Comunicació gràfica es pretén formar als alumnes en els conceptes fonamentals sobre els processos, materials, equips i pressupostos econòmics que intervenen en el procés de treball de la comunicació visual.

Objectius

- L'objectiu bàsic és formar als estudiants en el procés de creació, edició i producció de material imprès i multimèdia, de manera que permeti la seva capacitació professional en el món gràfic.
- Aquest objectiu bàsic anterior a més ha de millorar els processos de comunicació entre els components dels departaments de màrqueting, creativitat, disseny i comunicació, amb les empreses del sector gràfic i multimèdia.

- És intenció d'aquest màster acostar els interessos de la universitat i els de les empreses que donen servei en l'àmbit de la comunicació visual.
- Aquesta aproximació haurà d'aconseguir la millora i la innovació, tant en el context professional (millora dels processos productius) com en l'acadèmic (millora de la recerca i docència).

Requisits d'accés

El curs està destinat per una banda a professionals de la comunicació que estiguin treballant o vulguin treballar en disseny gràfics. D'altra banda, es destina a recent llicenciats o graduats que vulguin ampliar la seva formació en els àmbits especialment en àrees de comunicació (Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme), disseny gràfic, multimèdia, edició, belles arts, etc. i en la generació de continguts en mitjans digitals.

Per accedir al màster i seguir el pla d'estudis, els candidats i candidates haurien de completar la sol·licitud d'inscripció i mantenir una conversa amb l'equip acadèmic abans de la formalització de la preinscripció. Per a aquesta preinscripció haurien de presentar tota la documentació sol·licitada en les condicions i els terminis requerits per l'Escola de Postgrau de la UAB.

Sortides professionals

El que es pretén és oferir als alumnes una visió professional i pràctica dels processos d'obtenció de productes de comunicació, així com realitzar una revisió de les disciplines en què intervenen. D'aquesta forma, la confecció per part dels alumnes i les alumnes de projectes concrets permetrà la resolució de problemes i que obtinguin major facilitat per a l'accés o mobilitat laboral en l'entorn de la comunicació visual.

El màster busca la inserció o millora professional en els àmbits següents:
- Agències de publicitat
- Editorials
- Estudis de disseny
- Mitjans gràfics
- Anunciants
- Gabinets de comunicació

- Les competències que han d'adquirir els alumnes en el màster han de capacitar per gestionar la comunicació visual en diversos àmbits. En aquest sentit, les capacitats adquirides són idònies per exercir professions com la d'Art Director en editorial, multimèdia, publicitat; la de Gestor d'Arts Finals; Product Manager de comunicació o Producer, i també Retail Consultant en tant que competents en comunicació visual.

Anna Isabel Entenza Rodríguez

Telèfon: 935814458

Correu electrònic: comunicacio.grafica@uab.cat

Web: http://www.comgra.net

Màster propi UAB

2a Edició
Places: 10
Orientació: Professional
Codi de l'estudi: 3552/2
Preu: 5950 ¤

Veure el detall del preu

Modalitat: Online
Lloc: Facultat Ciències de la Comunicació UAB, Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 11/09/2017 al 18/07/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
Títol que s'obté:
Màster en Estratègia, Comunicació i Disseny Gràfic

Diploma de Postgrau en Producció del Missatge Gràfic

Diploma de Postgrau en Estratègies de Comunicació Gràfica

Certificat d'aprofitament en Comunicació i Creativitat Visual

Certificat d'aprofitament en Construcció del Missatge Visual

Certificat d'aprofitament en Producció del Missatge Visual

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.