Presentació

L'edició de llibres i publicacions periòdiques és un camp professional complex i atractiu que combina tècniques de moltes especialitats al món de la comunicació. Tenint en compte que, com a indústria, viu temps en constant evolució, resulta cada vegada més ineludible la necessitat d'aportar talent, preparació i habilitats tecnològiques. En aquest context el Màster en Edició té un enfocament plenament realista, orientat a la incorporació dels alumnes al món professional de l'edició.

Objectius

Els objectius formatius que proposa el màster són primordialment els d'aprofitar la capacitat i alta formació dels alumnes per potenciar i ampliar els seus coneixements i poder-los incorporar al sector editorial on poden desenvolupar un ampli ventall d'activitats professionals.

Amb aquesta finalitat es recorre al potencial acadèmic i humà disponible a la UAB, bàsicament dels departaments que intervenen en el desenvolupament del màster: Departament de Filologia Espanyola i Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat. A aquest potencial s'afegeix, fonamentalment, el coneixement global i específic de prestigiosos professionals del sector editorial que, en la seva majoria, s'encarreguen d'impartir les classes tant teòriques com pràctiques.


Es dóna especial atenció als fenòmens tecnològics que estan tenint un especial impacte a Espanya en els moments actuals, com és tot el relacionat amb la producció i difusió dels llibres en suport digital.

El màster es distingeix de la resta de l'actual oferta educativa per aprofundir en les interioritats de l'art de l'edició, a destacar les oportunitats comercials que ofereix i en treballar pràcticament amb les eines tecnològiques més punteres en el sector.

Els alumnes treballen efectivament en la lectura i avaluació de manuscrits, en la correcció d'estil i ortotipogràfica, al editing, la preimpressió, disseny i maquetació, així com en l'elaboració de textos per solapes i contraportades, dossiers de premsa i, en general , en tot tipus de textos especialitzats per a l'edició.

Requisits d'accés

Llicenciats en carreres de lletres (filologies, humanitats, història, filosofia, etc.), educació, ciències de la comunicació o titulacions afins.

Altres llicenciats i/o graduats que desitgin incorporar-se amb gran interès al sector editorial.

Sortides professionals

- Editor de llibres i publicacions periòdiques.
- Especialista en disseny editorial i composició tipogràfica.
- Tècnic en producció digital de llibres.
- Cap de redacció en el món editorial, la premsa i mitjans digitals.
- Activitats 'freelance' característiques del sector: lector, corrector, editor 'art large', editor digital.
- Llibreter amb formació específica.
- Agent literari.
- Creació i manteniment de pàgines web.

Contacte

Juan José Maldonado López

Telèfon: 687 929 153

Correu electrònic: master.edicio@uab.cat

Web: http://masteredicion.wordpress.com/

Màster propi UAB

13a Edició
Places: 40
Orientació: Professional
66 ECTS
Codi de l'estudi: 2598/13
Preu: 4800 ¤

Veure el detall del preu

Modalitat: Presencial
Lloc: Casa de la Convalescència (Barcelona), Facultat Ciències de la Comunicació (Campus UAB), Aules AT/Group BCN
Dates: del 11/10/2017 al 17/05/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Filologia Espanyola
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Títol que s'obté:
Màster en Edició

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.