Màster en Comunicació de Conflictes Armats, Pau i Moviments Socials

Presentació

Els mitjans de comunicació són també actors dels conflictes sobre els quals informen. Tant si són de gran com petit abast, tant si són d'alta com de baixa intensitat, tan si hi ha manifestacions de violència directa com si és estructural o cultural. L'activitat periodística afecta els seu desenvolupament, les vides i les accions dels protagonistes i no només pot contribuir a denunciar els abusos de poder, sinó que pot publicitar fórmules que contribueixin a una més justa resolució de les contenciosos.

La comunicació dels conflictes Internacionals Armats i els socials ofereix la formació adequada, a través de l'estudi de diversos conflictes internacionals i interns, i dels moviments i conflictes socials, per entendre quina és la seva lògica i com actuar-hi des de les perspectives de la comunicació d'una forma responsable i compromesa amb valors solidaris i de justícia social, amb la perspectiva de la seva resolució justa i la reducció del sofriment de les persones implicades.

Objectius

- Formar periodistes que desenvolupin tasques pròpies de reporterisme compromès, tant en entorns immediats sobre conflictes socials com en conflictes armats. Que siguin capaços de desenvolupar tasques pròpies d'enviats especials i de corresponsals en situacions de conflicte i postconflicte.
- Formar comunicadors en les línies fonamentals de pensament de la cultura de Pau

- Formar periodistes que treballin per a la construcció d'un món amb valors socials i vigilant pel que fa a la garantia i protecció dels drets de les persones i en la defensa dels Drets Humans.
- Formar periodistes que elaborin informacions en profunditat analitzant les causes dels conflictes socials evitant la trivialització i els estereotips.
- Formar periodistes o comunicadors que sàpiguen inserir-se en les realitats sobre les que treballen ja siguin conflictes armats com socials i cooperin amb els constructors de pau, mediadors o altres agents que persegueixen la desescalació dels conflictes i la seva transformació cap a espais sense violència i solucions justes.
- Formar periodistes que sàpiguen valorar els elements positius de transformació implícits en les iniciatives de pau i publicitar actuacions socials que pel fet de ser positives no solen convertir-se en notícia.
- Formar comunicadors perquè puguin emprendre projectes alternatius de comunicació en sintonia amb la cultura de Pau.

Requisits d'accés

- Cal disposar d'una llicenciatura o un grau en qualsevol carrera universitària.

- Corresponsalies, enviats especials, reporters.
- Gabinets de comunicació d'ONGs i fundacions vinculades a l'àmbit del tercer sector i de la cooperació.

Antoni Castel Tremosa

Telèfon: 935811592

Correu electrònic: antoni.castel@uab.cat

Web: http://observatoricoberturaconflictes.uab.cat/

Màster propi UAB

8a Edició
Places: 40
Orientació: Acadèmica, Professional
Codi de l'estudi: 2597/8
Preu: 3960 ¤

Veure el detall del preu

Modalitat: Presencial
Lloc: Facultat de CC. Comunicació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 19/09/2017 al 21/06/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Títol que s'obté:
Màster en Comunicació de Conflictes Armats, Pau i Moviments Socials

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.