Postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials

Presentació

Els mitjans de comunicació són també actors dels conflictes sobre els quals informen. L'activitat periodística diària sobre diferents conflictes quotidians els quals afecten a col.lectius o moviments socials diversos no només pot contribuir a denunciar els abusos que pateixen, sinó que pot publicitar fórmules que contribueixin a una més justa resolució.

La diplomatura de postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials ofereix la formació adequada, a través de l'estudi de diversos conflictes i moviments socials, per entendre quina és la seva lògica i com actuar-hi informativament d'una forma responsable i compromesa amb valors solidaris i de justícia social.

Objectius

La diplomatura de postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials té com a objectius:
- Formar periodistes que desenvolupin tasques pròpies de reporterisme social compromès.
- Formar periodistes que treballin per a la construcció d'una societat amb valors socials i vigilant en la garantia del dels drets de les persones.

- Formar periodistes que elaborin informacions en profunditat analitzant les causes dels conflictes evitant la trivialització i els estereotips.
- Formar periodistes que sàpiguen valorar els elements positius de transformació implícits en les iniciatives de justícia i canvi social; i publicitar actuacions socials que pel fet de ser positives no solen convertir-se en notícia.

Requisits d'accés

Cal disposar d'una llicenciatura o un grau en qualsevol carrera universitària i justificar en una carta un interès genuí pels estudis que s'ofereixen.

Podran accedir excepcionalment persones que pel seu currículum professional demostrin la suficient experiència professional justificada en la matèria, prèvia acceptació de la coordinació i direcció de l'escola de postgrau, en cas, de superar el programa rebran únicament la certificació d'haver realitzat els estudis

- Reporters socials
- Gabinets de comunicació d'ONG i fundacions vinculades a l'àmbit del tercer sector i de la cooperació

Antoni Castel Tremosa

Telèfon: 935811592

Correu electrònic: antoni.castel@uab.cat

Web: http://observatoricoberturaconflictes.uab.cat/

Postgrau UAB

8a Edició
Places: 40
Orientació: Acadèmica, Professional
Codi de l'estudi: 2596/8
Preu: 2178 ¤

Veure el detall del preu

Modalitat: Presencial
Lloc: Facultat de Comunicació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 19/09/2017 al 25/01/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Títol que s'obté:
Diploma de Postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.