Personal UAB Personal acadèmic i investigador

Trams de recerca autonòmics

A continuació es detalla el procediment per a l'avaluació del complement per mèrits de recerca autonòmics.

Procediment per a l’avaluació del complement per mèrits de recerca autonòmics

L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), avalua directament els mèrits de recerca, notifica el resultat de l'avaluació a les persones interessades d'acord amb el procediment establert i comunica a cada universitat les avaluacions favorables obtingudes pel professorat respectiu, per tal que el consell de govern pugui formular la proposta d'assignació al consell social.

Els mèrits de recerca s'avaluen per trams, cadascun dels quals ha d'estar format per sis anys de recerca, entenent per any un any natural complet (de l'1 de gener al 31 de desembre, o fraccions anuals iguals o superiors a vuit mesos). Per percebre el complement per mèrits de recerca, el règim de dedicació ha de ser a temps complet. Tanmateix, l'avaluació del complement de recerca també es pot sol·licitar tot i que el contracte vigent sigui a temps parcial. El nombre màxim de sexennis és de sis trams. Per cada tram de recerca avaluat favorablement s’obté un component per mèrits de recerca del complement específic, amb un import anual que dependrà del nivell del tram obtingut.

Des de l'any 2011, el personal docent i investigador funcionari i contractat que sol·licita l'avaluació dels mèrits de recerca pot demanar l'avaluació del tram de recerca i transferència de tecnologia. Per fer-ho, és necessari que la persona sol·licitant hagi obtingut amb caràcter previ a la convocatòria, l'avaluació positiva d'almenys un tram de la seva activitat de recerca. Qui estigui interessat en demanar aquesta avaluació ho ha d'indicar en el full de sol·licitud.
 

PDI funcionari universitats públiques

Es pot presentar a l'avaluació de l'activitat investigadora el personal docent i investigador funcionari de carrera o interí integrat en algun dels cossos docents universitaris següents:

• Catedràtic d'universitat
• Professorat titular d'universitat
• Catedràtic d'escola universitària
• Professorat titular d'escola universitària


PDI contractat universitats públiques

Es pot presentar a l'avaluació de l'activitat investigadora el personal docent i investigador contractat fix o interí a les universitats públiques catalanes en alguna de les categories de professorat següents:

• Catedràtic
• Professorat agregat
• Professorat col·laborador permanent que estigui en possessió del títol de doctor
• Professorat lector
• Director d'investigació permanent
• Personal investigador ordinari permanent
• Investigador Ramón y Cajal*
• Investigador Beatriz Galindo*

*Aquesta categoria podrà sol·litar el tram i en cas de ser favorable no es cobrarà fins a assolir qualsevol de les categories de PDI permanent.

La primera vegada que una persona fa avaluar la seva activitat de recerca ha de determinar l'any a partir del qual sol·licita l'avaluació. L'activitat realitzada amb anterioritat a la data que fixi no es tindrà en compte en avaluacions posteriors. Així mateix, la primera vegada es pot optar per l'avaluació normal dels trams de recerca, per l'avaluació única o per totes dues en sol·licituds diferents, una per a cada modalitat d'avaluació.

 

La LUC i el Decret 405/2006, de 24 d'octubre, regulen i estableixen les retribucions addicionals per mèrits docents, de recerca i de gestió per al personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, en el marc de les disponibilitats pressupostàries. Aquests complements es concreten en una quantia anual individual i consolidable que assigna el consell social de cada universitat, a proposta del consell de govern respectiu, i amb l'avaluació favorable prèvia d'AQU Catalunya.

RESOLUCIÓ REU/4405/2023 de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d’avaluació i reconeixement de l’activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2023.

Criteris publicats al DOGC (29/12/2023).

1. Publicació anual al DOGC de la convocatòria de trams de recerca autonòmics, per part de l’AQU Catalunya.

2. Màxima difusió de la convocatòria al professorat de la UAB.

3. Elaboració de les certificacions de fulls de serveis per als sol·licitants que ho necessitin.

4. Presentació de la sol·licitud de la convocatòria a l’AQU, per part del professorat.

5. Realització de l’avaluació de recerca per l’AQU.

6. Remissió de la resolució de l’avaluació al professorat i comunicació de les resolucions favorables a la universitat.

7. Revisió administrativa de les dades enviades per l’AQU.

8. Presentació d’informe econòmic al Consell de Govern i posteriorment, al Consell Social, per a la seva autorització.

9. Incorporació de les dades a l’expedient del professorat avaluat favorablement.

10. Abonament del complement en nòmina.
 

Els efectes econòmics, en cas d’avaluació favorable, serà a 1 de gener de l’any en el que es fa la sol·licitud.

Les sol·licituds per a l'avaluació de l'activitat investigadora s'han de presentar en els períodes següents:

PDI contractat:

  • Convocatòria 2024: del 15 de gener al 2 de febrer de 2024, ambdós inclosos.


PDI funcionari, Director d'investigació, Personal investigador ordinari, Investigador Ramón y Cajal i Investigador Beatriz Galindo:

  • Convocatòria 2024: del 25 de juny al 12 de juliol de 2024, ambdós inclosos.

Documentació

A partir de 2020 la tramitació electrònica és obligatòria i per tramitar les sol·licituds heu de disposar d'una identitat digital o electrònica vàlida.

Enllaç a la pàgina web de l'AQU Catalunya.

 

 

Unitat de Personal Acadèmic
Àrea de Gestió de Persones
Correu electrònic: upac.administracio@uab.cat