A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies Agenda
Declaració dels rectors i rectora de les universitats públiques catalanes
ColumnesUAB 20.09.2017 La facultat  -  Declaració dels rectors i rectora de les universitats públiques catalanes

El proper 20 de gener tindrà lloc la projecció del documental Vivir para educar , educar para vivir (Perú 2016) a la Sala de Graus a les 12h.El proper 20 de gener tindrà lloc la projecció del documental Vivir para educar , educar para vivir (Perú 2016) a la Sala de Graus a les 12h.NOTA SOBRE L’ACREDITACIÓ DEL NIVELL B2 DE LLENGUA ESTRANGERA EN ACABAR ELS ESTUDIS DE GRAU
 En relació al deure dels i de les estudiants que van iniciar els seus estudis universitaris el curs 2014-2015 d’acreditar el coneixement d’una llengua estrangera entre les establertes en les proves d’accés amb un nivell equivalent al B2 del marc europeu comú de referència per a les llengües del Consell d’Europa (Llei 2/2014 de 30 de gener), l’equip de Govern de la UAB
 MANIFESTA QUE
 L’expedició dels títols oficials de grau a la UAB es farà d’acord amb el marc legal de la Llei Orgànica 6/2001 de 21 de desembre d’universitats, que estableix que els títols amb validesa a tot el territori de l’estat espanyol els expedeix la universitat i que és aquesta, en el marc de l’autonomia universitària, qui elabora i aprova els plans d’estudi d’aquests ensenyaments. Per això l’expedició del títol de grau cursat a la UAB no estarà vinculada a l’acreditació del nivell B2 de llengua estrangera.
Tanmateix, la UAB valora la importància del coneixement de llengües estrangeres, com figura en les memòries dels seus plans d’estudis. Per això utilitza els recursos al seu abast per afavorir que tota la comunitat universitària pugui conèixer el seu nivell de competència en llengües estrangeres i trobi els mecanismes que li permetin millorar-la.

Els sota-signants, rectors i rectora d’universitats públiques catalanes, davant de la situació que viu Catalunya, condemnen els episodis coercitius de la llibertat d’expressió que s’estan produint en els darrers dies.

Reivindiquem el diàleg com l’única via possible per l’enteniment en democràcia des del convenciment que la llibertat d’expressió i el respecte a l’altre i a les lleis són pilars essencials i irrenunciables de la democràcia.

La visió universal que és pròpia de la universitat obliga a fixar-se en els valors més fonamentals que estan a la base de la convivència i els drets de les persones.

Totes les autoritats i institucions han d’actuar amb un respecte escrupolós a aquests valors originals de la democràcia i de la llibertat.

SIGNANTS:
 -Margarita Arboix, rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
 -Sergi Bonet, rector de la Universitat de Girona (UdG)
 -Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF)
 -Joan Elias, rector de la Universitat de Barcelona (UB)
 -Roberto Fernández, rector de la Universitat de Lleida (UdL)
 -Josep Anton Ferré, rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV)
 -Enric Fossas, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
 -Joan Anton Planell, rector de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

20 de setembre de 2017

Anar a Notícies