A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies
L'Escola d'Enginyeria acull una visita de nens i nenes dins del marc del projecte Shere Rom
Projecte Shere Rom UAB 05.06.2018  -
L'Escola d'Enginyeria va acollir el passat dijous 31 de maig una visita de nens i nenes en el marc del projecte de Shere Rom, un projecte d'intervenció psicoeducativa amb infància i adolesència en entorns de risc d'exclusió social i diversitat cultural coordinat per un servei de psicologia aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona

Des de setembre de 1998 el Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI) ha dissenyat i posat en marxa, en col·laboració amb els agents locals, una xarxa de comunitats de pràctiques educatives recolzades en les TIC i la participació d’estudiants universitaris en programes d’aprenentatge servei, i orientades a la inclusió educativa de nois i noies entre 3 i 14 anys, pertanyents a comunitats culturals minoritàries. Cada curs hi participen uns 150 estudiants de la UAB.

Aquest projecte es fonamenta en el model internacional “Fifth Dimension”, desenvolupat en col·laboració amb la Universitat de Califòrnia i altres, amb les que s’ha establert la xarxa International UClinks.

El projecte Shere Rom ha estat recolzat en diversos moments per la Unió Europea, la Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i la Fundació Amics del País.  Des de 2005, les activitats reben el suport financer de l’Ajuntament de Barcelona, amb el que s’ha establert un conveni per a la realització de projectes, serveis i activitats amb el poble gitano de Barcelona.

Una de las actividades que van realitzar va ser una visita a la UAB. Els nens i nenes van venir acompanyats pel Dr. Lalueza, un professor del centre i una educadora social. A l'escola es van realitzar una visita al Laboratori de Robòtica, on el professor Fernando Vilariño va presentar alguns dels projectes realitzats pels estudiants d'aquest curs, i també una visita al Laboratori Integrat de Videojocs, on es va explicar com es desenvolupa un videojoc, tot aprofitant per jugar una estona amb alguns dels videojocs creats pels estudiants del Màster de Videojocs

Per acabar la jornada, van visitar el laboratori d'Estructura de Computadors, on es va explicar quin tipus de pràctiques i treballs es realitzen. El professor Lluís Ribas els va mostrar com funcionaven els robots i van poder parlar amb un estudiant, per acabar programant el moviment de drones amb el professor Miquel Ángel Senar.
Autor  Escola d'Enginyeria UAB
Projecte Shere Rom

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de
Fins a
Paraula clau
Les notícies més destacades i l'agenda de la UAB
Publicació científica de caràcter divulgatiu
Si vols enviar una notícia fes clic i omple el formulari.
Si tens algun dubte sobre una notícia o desitges més informació
+ 34 93 581 33 33
Enviar correu