A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies
Code with Purpose Hackathon: els estudiants s'enfronten als reptes globals amb la plataforma SAP Cloud
Fotografia final dels participants a la hackathon de SAP 06.03.2018  -
Imagineu si podeu aplicar solucions tecnològiques sofisticades i en temps real per connectar persones i recursos per pal·liar alguns dels majors reptes de la societat actual, tal com s'identifica als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (SDG). Acabar la fam, assegurar la salut i el benestar dels segments més vulnerables de la societat, oferint oportunitats de treball decent i creixement econòmic per a la població treballadora, on començaria? Quin tipus de solució crearies? A qui crearies? Tindria les habilitats tècniques i empresarials per fer que la solució fos possible?

Aquestes van ser algunes de les preguntes serioses que els estudiants necessitaven per respondre durant el Code with Purpose Hackathon, celebrat al centre durant el cap de setmana del 23 al 25 de febrer. Estudiants de diferents països: Espanya, França, Itàlia, Marroc i Turquia. Un grup divers de 8 dones i 21 homes, i tres perfils acadèmics: des de la programació tecnològica i informàtica; perfil empresarials, per exemple, en Negocis i Tecnologia; i d'un fons de disseny amb coneixements de programació.

La hackathon va ser organitzada per SAP Next-Gen, una comunitat d'innovació impulsada per donar als estudiants l'oportunitat d'aplicar els seus coneixements a través de tecnologies avançades com SAP Cloud Platform i SAPUI5, per desenvolupar aplicacions en un entorn crític.

L'activitat és el segon hackathon que ha acollit la UAB en col·laboració amb SAP. Daniel Franco Puntes, degà de l'Escola d'Enginyeria: "El hackathon és una gran experiència per als nostres alumnes perquè poden tenir tres pilars: la formació en el pensament de disseny; formació tècnica en tecnologies SAP; i la capacitació en la capacitat de presentar el seu treball ".

L'esdeveniment coincideix amb el cinquanta aniversari de la UAB, el qual indica la continuïtat dels seus principis fundacionals, com explica Dean Franco, "Un altre aspecte important és que l'esdeveniment està alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. És molt important posar la tecnologia al servei de la societat. Des de la seva fundació, la UAB ha cregut en la responsabilitat social i la innovació social promovent la democràcia i la igualtat de gènere, i posa fi a la pobresa ".

L'equip guanyador va tenir l'oportunitat de presentar el seu prototip a l'estand de SAP durant el Mobile World Congress 2018. A l'enllaç podeu veure l'entrevista aquí:
Autor  Escola d'Enginyeria UAB

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de
Fins a
Paraula clau
Les notícies més destacades i l'agenda de la UAB
Publicació científica de caràcter divulgatiu
Si vols enviar una notícia fes clic i omple el formulari.
Si tens algun dubte sobre una notícia o desitges més informació
+ 34 93 581 33 33
Enviar correu