A A A Contrast +/- Castellano   English
L’Escola d’Enginyeria acollirà la Wikimedia Hackathon 2018
02.06.2017  -  Amical Wikimedia i la Universitat Autònoma de Barcelona organitzaran l’any que ve la Wikimedia Hackathon. Es tracta d’un important esdeveniment que reuneix desenvolupadors de tot el món per millorar la infraestructura tecnològica de la Viquipèdia i els seus projectes germans.

Serà el primer cop que la Wikimedia Hackathon s’organitzarà a una ciutat del sud d’Europa. Anteriorment, s’havia organitzat a Berlín (2011 i 2012), Amsterdam (2013), Zuric (2014), Lió (2015) i Jerusalem (2016).

La proposta contempla l’Escola d’Enginyeria de la UAB com a seu principal de la Wikimedia Hackathon. L’Autònoma ja ha col·laborat anteriorment en diferents projectes de la Viquipèdia, com per exemple en el projecte Arqueopèdia, Viquiclàssics, Gestió de la qualitat i Sistemes Encastats.

Només en l’edició d’enguany a Viena hi han assistit més de 250 participants de tot el món, entre els quals una delegació d’Amical Wikimedia. Les hackatons atrauen desenvolupadors de molts països que presenten noves eines i treballen conjuntament per millorar els projectes Wikimedia. Per exemple, enguany s’han presentat els primers treballs d’un editor visual col·laboratiu i s’ha posat en marxa un programa de mentoratge.

És un pas més d’Amical Wikimedia com a organització viquipedista consolidada. L’associació Amical Wikimedia va ser reconeguda el 2013 per part de la Fundació Wikimedia i, fa tres anys, va rebre el Premi Nacional de Cultura.

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de
Fins a
Paraula clau
Les notícies més destacades i l'agenda de la UAB
Publicació científica de caràcter divulgatiu
Si vols enviar una notícia fes clic i omple el formulari.
Si tens algun dubte sobre una notícia o desitges més informació
+ 34 93 581 33 33
Enviar correu