12.04.2018  -  Des de la Facultat de Ciències us presentem el seminari "Aprofitament de l'energia solar per a la descontaminació d'aigües, d'aire, i per la producció d'hidrogen"
Jornada oberta a tothom interesat, us esperem a tots i totes!

La jornada s'imparteix a càrrec del Dr. José Peral professor de Química Física del departament de Qímica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La llum solar pot ser utilitzada per a descontaminar tot tipus d’aigües, especialment les aigües industrial tòxiques, i per a generar combustibles nets, com ara l’hidrogen. Un tipus de procés químic anomenat Fotocatàlisi Heterogènia (FH) pot utilitzar-se per aconseguir aquestes dues finalitats de manera eficient. Basada en l’ús de materials semiconductors innocus com el TiO2, i activada mitjançant la llum solar, la FH és una de les tècniques més estudiades arreu del món de les nombroses tecnologies ambientals que són objecte de recerca avui dia.

En aquesta xerrada s’explicaran els conceptes bàsics de la tècnica i es presentaran un bon nombre d’aplicacions reals ja existents.

Anar a Notícies

2018 Universitat Autònoma de Barcelona