Conferència ‘Música i comunicació interpersonal a l'espai públic contemporani’
IMG_MUSICA2018 10.05.2018 Divulgació  -  La conferència presentarà una reflexió sobre la presència del músic de carrer a les ciutats contemporànies

El proper 23 de maig a les 12h s’impartirà la conferència "Música i comunicació interpersonal a l'espai públic contemporani" al Seminari 5 de la Facultat de Comunicació de la UAB. La conferència, moderada pel Dr. Josep Maria Figueres, professor del Departament de Periodisme, comptarà amb la presència d'Olga Picún, doctora en Ciències Antropològiques a la Universitat Autònoma Metropolitana i mestra d'Etnomusicologia a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic; i Ana Mª Fernández Caraballo, doctora en Filosofia, llicenciada en Psicologia i Educació i psicoanalista membre de l'Ecole Lacanienne de Psychanalyse.

La conferència presentarà una reflexió sobre la presència del músic de carrer a les ciutats contemporànies. D'una banda, analitzarà el lloc que aquest actor social ocupa en el camp de la música i les pràctiques musicals que desenvolupa. De la mateixa manera, la sessió reflexionarà sobre els conflictes per l'ús o apropiació de l'espai públic (tant físic com sonor) i pel ràpid creixement de la població de músics als carrers, influenciat per diversos factors. Finalment, les conferenciants parlaran sobre la comunicació interpersonal, centrada en la interacció i intercanvi entre el músic i el públic, com a mitjà de validació de la presència d'aquest actor social als carrers.

Aquests eixos temàtics dialoguen entre si i amb la legitimitat política de la música com a institució d'ordre cultural. El plantejament es basa en el treball de camp realitzat en diverses ciutats d'Amèrica Llatina i Europa, entre 2006 i 2011, així com en la revisió d'autors com Goffman, Mauss, Bourdieu, Blau, Giglia, García Canclini i Monnet.

Anar a Notícies

2018 Universitat Autònoma de Barcelona