La revista Anàlisi publica una recerca sobre la representació de la dona a The Wire
18.07.2017 Divulgació  -  La revista Anàlisi acaba de publicar un nou número. El treball analitza la representació de la dona en el programa de televisió The Wire (El cable). Es discuteix com, mentre que els escriptors intenten retratar la raça, el crim i la vida a les ciutats amb precisió sociològica, les caracteritzacions de la dona i de la violència contra la dona no són especialment complexes o realistes.

En particular, el delicte de violació està infrarepresentat. Encara que l’espectacle presenta diverses dones competents i amb èxit professional, en general, el retrat de les dones de classe baixa difereix significativament del dels homes de classe baixa. Així, presenta els personatges femenins molt menys solidaris i fins i tot en demonitza uns quants. El programa sucumbeix, doncs, a les normes sexistes i patriarcals que caracteritzen gran part de les representacions de la dona en productes d’entreteniment popular. Alguns postulen que aquesta asimetria de la representació de gènere és el resultat de l’experiència del carrer fonamentalment androcèntrica dels escriptors del programa.

Anar a Notícies

2017 Universitat Autònoma de Barcelona