El Dr. Marko Skoric ens parla de l’anàlisi de dades en xarxes socials per preveure els resultats d’eleccions
Marko Skoric ens parla de l’anàlisi de dades en xarxes socials per preveure eleccions 24.05.2018 El departament  -  El 22 de maig a les 12 h a la Sala de Juntes

El dimarts 22 de maig a les 12 hores a la Sala de Juntes de la Facultat, el Dr. Marko M. Skoric, professor de la City University of Hong Kong, va impartir la conferència “Electoral and Public Opinion Predictions with Social Media Data”. La Dra. Maite Soto-Sanfiel, professora del Departament, es va encarregar de presentar l’acte, al qual van assistir estudiants del Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat i del Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat.

L’investigador va revisar i examinar els fonaments teòrics i metodològics de la investigació sobre l’opinió pública i les possibilitats que l’anàlisi de dades extretes de les xarxes socials han obert en aquest camp. Alguns dels darrers resultats electorals imprevistos, com la victòria de Trump o el Brexit, han fet posar en qüestió el valor de les enquestes d’opinió tradicionals. Tal com va assenyalar el Dr. Skoric, l’anàlisi en xarxes permet treballar amb un gran volum de dades trobades sense dependre de la credibilitat dels enquestats i sense la seva resistència a l’hora de contestar sobre determinades qüestions. Així i tot, existeixen certes dificultats, com el fet que la identitat digital sigui construïda pels usuaris o l’existència de perfils falsos i bots. A més, com va indicar l’expert, tenir dades de tot el món no significa conèixer la veritat.
 
En acabar, els assistents van poder plantejar els seus dubtes en relació a les controvèrsies sobre l’accés a la informació, les limitacions d’algunes plataformes com la xinesa Weibo o les dificultats d’analitzar dades en un únic idioma. El Dr. Skoric va aprofitar també per informar sobre els estudis de doctorat de la City University of Hong Kong.

El Dr. Marko M. Skoric és professor associat del Departament de Mitjans i Comunicació de la Universitat de Hong Kong. És Doctor en Comunicació per la Universitat de Michigan, i Graduat en Psicologia per l'University College de Londres, Regne Unit. Els interessos docents i de recerca de Skoric se centren en els nous mitjans i en el canvi social, fent especial èmfasi en les implicacions cíviques i polítiques de les noves tecnologies de la comunicació. Les seves investigacións han estat publicades en revistes acadèmiques especialitzades com Asian Journal of Communication, Communication Monographs, CyberPsychology, Behavior & Social Networking, Computers in Human Behavior, International Journal of Public Opinion Research, Journal of Broadcasting & Electronic Media, Journal of Computer-Mediated Communication, New Media & Society, i Political Communication. El Dr. Skoric és membre de les juntes editorials de l’International Journal of Public Opinion Research i de New Media & Society. També presideix la International Conference for e-Democracy and Open Government Asia (CeDEM Asia) i la sèrie de preconfèrencies Digital Asia de l’International Communication Association (ICA). Les seves investigacions i comentaris han aparegut en mitjans de comunicació internacionals, incloent-hi la BBC, The Economist i The Washington Post, i el seu estudi sobre videojocs va ser citat per la Cort Suprema dels Estats Units (Brown v. Entertainment Merchants Assn).

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2024 Universitat Autònoma de Barcelona