Tinet Rubira, director de Gestmusic, ens parla del futur de l’entreteniment a la televisió
Tinet Rubira, director de Gestmusic, ens parla del futur de l’entreteniment a la televisió 12.04.2018 El departament  -  Francesc Escribano, director de Minoria Absoluta i professor del Departament, va presentar l’acte

El passat dimecres 11 d'abril a les 10 h a l'Aula Magna de la Facultat va tenir lloc la xerrada “El futur de l'entreteniment a la TV”, a càrrec de Tinet Rubira, director de Gestmusic Endemol Shine. Francesc Escribano, professor del Departament i director de Minoria Absoluta, va presentar l’activitat, organitzada en el marc de l’assignatura Teoria dels Gèneres Audiovisuals, que imparteix juntament amb els professors Núria Garcia i Albert Om.

Tinet Rubira va començar posant èmfasi en la importància d’estar obert a treballar a tot arreu per tal d’adquirir i descobrir noves habilitats. Aquesta mentalitat l’ha portat a formar part d’entre 60 i 70 produccions audiovisuals.

Tot i que la important crisi que des de 2008 ha afectat el sector televisiu hagi fet que s’aposti poc per nous formats, el director de Gestmusic va assenyalar que encara existeixen oportunitats. Un dels seus grans èxits, Tu cara me suena va sorgir de la necessitat d’Antena 3 de tenir un producte que recordés als grans programes de plató que havien desaparegut de la graella.

Rubira va dedicar també una part de la xerrada a parlar del seu èxit més recent: l’edició 2017 d’Operación Triunfo, una reinvenció del format amb l’objectiu de reviure el fenomen de la primera edició, que va tenir lloc fa 15 anys. El gran repte de Gestmusic era aconseguir satisfer la nostàlgia dels antics fans del programa i alhora atreure un nou públic més jove, que actualment es troba allunyat de la televisió i en particular de La 1. Les claus per aconseguir-ho van ser l’aposta pels continguts a les xarxes, alguns creats pels mateixos concursants, el canal 24 hores a YouTube i el desenvolupament d’una aplicació mòbil. Aquests elements anaven dirigits a convertir l’experiència dels espectadors en un esdeveniment que s’ha expandit més enllà de l’emissió del programa.

En acabar, els assistents van poder plantejar les seves qüestions i es van abordar temes com la continuïtat dels formats i el sosteniment de l’èxit, la manera d’introduir publicitat en els continguts digitals o les diferències entre produir per a un mitjà de comunicació públic o privat.

Com a conclusió, Rubira va declarar que el futur de l’entreteniment a la televisió es troba en l’actual generació d’alumnes de Comunicació Audiovisual, que es convertiran en professionals innovadors.

 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2018 Universitat Autònoma de Barcelona