El TFG "34 anys de Telenotícies de TV3"; de l'exalumne Miquel Sañas es presenta a TV3
El TFG 03.04.2018 El departament  -  Maria Gutiérrez, tutora del treball, va participar en l’acte

Miquel Sañas, graduat en Comunicació Audiovisual per la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, va presentar aquest passat dijous 15 de març el seu TFG “34 anys de Telenotícies de TV3” a l’auditori del CEI davant David Bassa, cap d’Informatius de TV3; Toni Cruanyes, editor del “TN vespre”; Paco Hernández, cap de Realització d’Informatius; Maria Gutiérrez, cap del Departament de Comunicació Audiovisual de la UAB, i de nombrós públic assistent.El treball de Miquel Sañas analitza l’evolució del format dels Telenotícies identificant-ne les diferents etapes i explicant els principals factors que han influït en la seva evolució al llarg d’aquests 34 anys: “Vaig tenir clar que les diferents etapes havien de coincidir amb els canvis de decorat dels Telenotícies. La primera era, doncs, l’etapa del Telenotícies taronja” assegura Sañas. A la seva presentació va explicar la metodologia utilitzada en la recerca i les variables que va contemplar: l’estructura del programa, la presentació de les notícies i el format dels sumaris.  L’exalumne va destacar la importància de la introducció de les noves tecnologies i dels recursos disponibles a l’hora d’explicar les notícies com dos dels factors més importants en aquesta evolució.
 
L’exposició es va seguir amb atenció per part de tot el públic assistent, entre els que es comptaven dos dels onze caps d’Informatius que TV3 ha tingut en aquests 34 anys d’història: Josep Sanz, que va ser el primer, i Jaume Peral, l’antecessor de David Bassa. També hi era present Rita Marzoa, membre del consell de govern de la CCMA; Carles Llorens, vicedegà de Relacions Institucions de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, professors i alumnes de la mateixa facultat i molts professionals dels diferents departaments de TV3.
 
El cap d’informatius de TV3, David Bassa, va qualificar el treball de “espectacular, metòdic i exhaustiu” i afirmà que “explica de manera sintètica i directa l’evolució d’aquests gairebé 35 anys d’informatius i que a molta gent d’aquesta casa li agradarà llegir perquè ens permet veure d’on venim i que, malgrat la situació actual, ens n’hem sortit: portem vuit anys de lideratge indiscutible, cosa que cap altra televisió de l’estat ha aconseguit mai, amb percentatges de share absolutament insòlits. Els informatius som líders des del 1994 i tots els estudis, els del CAC, els baròmetres del CEO, el GFK, tots, insisteixen que som la televisió que transmet més credibilitat, més prestigi i més pluralitat objectivament parlant".
 
Durant el torn d’intervencions, Maria Gutiérrez, directora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB,  va agrair a TV3 que organitzés la presentació del projecte i va afirmar que aquests actes són importants per donar visibilitat als treballs de recerca de qualitat que s’impulsen des de la UAB. Toni Cruanyes va destacar que actualment es dediquen molts esforços a explicar de la millor manera possible els continguts ja que els anys d’experiència i la tecnologia permeten elaborar productes de qualitat. Per la seva banda, Paco Hernández, cap de Realització d’Informatius, va voler apuntar la dificultat i la importància d’escollir bons grafismes que ajudin a il·lustrar els diferents esdeveniments, especialment tenint en compte que, a data d’avui, els mateixos espectadors es converteixen en una font de subministrament d’imatges molt important.
 
Després de l’exposició alguns dels assistents van aprofitar per comentar qüestions concretes relacionades amb l’objecte del treball i  també es van abordar alguns temes d’actualitat com el fenomen de les “fake news” o l’ètica periodística davant de casos recents com l’assassinat del nen de Níjar.
 
Abans de la presentació a l’auditori, els assistents van poder gaudir d’una visita a la redacció i als platós d’Informatius.
 
Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a
Paraula clau

Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Edifici I. Campus de la UAB. 08193 Bellaterra - Spain - N41º29.952' - E2º06.277'
+34 93 581 15 88 / 30 29
d.com.audiovisual@uab.cat
 

 

 

2024 Universitat Autònoma de Barcelona