El Departament de Filologia Anglesa i de GermanÝstica de la UAB participa en el desenvolupament d’una aplicaciˇ per millorar el nivell de lectura d’anglŔs acadŔmic (StratApp)
Logo de StratApp 12.03.2018 Innovaciˇ docent  -  La participació de la nostra universitat en el consorci és coordinada per la Dra. Hortènsia Curell.
La Dra Hortènsia Curell, del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística, coordina l’equip de la UAB que participa en un consorci, liderat per la Universitat Rovira i Virgili, que està desenvolupant una aplicació basada en el joc (game-based) per millorar el nivell de lectura d’anglès acadèmic dels estudiants universitaris. Els altres membres del consorci són la Université de Pau et des Pays de l’Adour de França, la Wyższa Szkoła Lingwistyczna in Częstochowa de Polònia, el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya i la companyia de TI Amistad de Polònia.

L’aplicació contindrà escenaris temàtics que serviran com a trama. La trama estarà dividida en missions, cada una de les quals dissenyada per a la millora d’una habilitat lectora concreta. En completar una certa quantitat de missions, o bé nivells especialment difícils, s’obtindran insígnies col·leccionables. Quan s’hagin acabat totes les missions d’un nivell, s’obriran nous escenaris. Els escenaris estan organitzats per nivells, seguint el MCER, el primer dels quals serà el B1. La finalització de tots els escenaris implicarà una comprensió lectora de nivell B2.

Inicialment, es proporcionarà l’aplicació a estudiants d’Educació dels tres països involucrats en el projecte, Espanya, França i Polònia. Més endavant, l’objectiu és atraure usuaris d’altres països europeus.

En paral·lel a la creació de l’aplicació, s’està redactant un manual dirigit a professorat d’anglès per a finalitats específiques. El manual contindrà instruccions sobre com crear textos i exercicis de diverses disciplines que es puguin incloure a l’aplicació.

El projecte finalitzarà al 2019, però, un cop acabat el finançament de la Unió Europea, l’aplicació estarà disponible de manera gratuïta per als estudiants universitaris, amb l’objectiu d’ajudar-los a millorar la seva capacitat lectora en anglès mentre es diverteixen jugant.

Anar a NotÝcies

2018 Universitat Autònoma de Barcelona