MERC╚ RIUS PREMI D'ASSAIG C└TEDRA BLASCO-UNIVERSITAT DE VAL╚NCIA 2017
11.12.2017 Divulgaciˇ  -  Matèria. El grau zero de la filosofia
Mercè Rius, professora titular al nostre Departament de Filosofia, ha rebut el premi d’assaig 2017 de la Càtedra Blasco, que atorga la Universitat de València.

Matèria. El grau zero de la filosofia vol ser una aportació original al discurs filosòfic en la mesura que la reflexió contemporània es declara força crítica envers l’idealisme tradicional, i això no obstant, encara s’hi guia a l’hora d’entendre i de valorar el concepte de “matèria”, per bé o per mal. D’aquesta dependència teòrica se segueix una interpretació falsa de l’anomenat “materialisme”, tant el filosòfic com el sociològic.

“Crec que aquest assaig pot interessar els científics i altres tipus de lectors sempre que hi tinguin una mínima predisposició. A mi, com a historiador de la ciència i més en particular de la Física, m'ha interessat molt en qualitat de mirada complementària, gairebé alternativa. La seva argumentació transcorre a un altre nivell, que il·lumina la idea de matèria, i la seva significació històrica i filosòfica, sense entrar en contradicció amb  les idees científiques, però tampoc simplement superposant-s’hi o anant-ne a remolc.” Xavier Roqué, professor titular d’Història de la Ciència a la UAB.

Anar a NotÝcies

Arxiu de notícies