El Departament ha acollit el Congrés d'Homenatge al Dr. Alberto López Mullor
Congrés Homenatge al Doctor Alberto López Mullor 05.05.2018 La recerca  -  Els eixos temàtics han estat els estudis arqueològics de ceràmica romana, medieval i moderna, i el mètode d'estudi històric i arqueològic del patrimoni arquitectònic

El Dr. Alberto López Mullor havia estat professor de la Facultat abans del seu traspàs ara fa un any. Alguns dels seus col·legues, amb el suport de les institucions públiques de Catalunya amb les quals va estar vinculat professionalment, han organitzat un doble homenatge a la seva figura.

El primer acte ha estat el 14 de maig al Museu d’Arqueologia de Catalunya, on s'ha fet una remembrança de la seva trajectòria vital i professional. El segon homenatge s'ha fet en forma de congrés i s'ha celebrat a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres els dies 15 i 16 de maig.

El Congrés d'Homenatge ha tractat dues de les línies d'investigació en què el professor López Mullor va treballar intensament i a les quals va dedicar la seva docència universitària: els estudis arqueològics sobre ceràmica romana, medieval i moderna, i el mètode d'estudi històric i arqueològic del patrimoni arquitectònic. Segons els organitzadors, “el congrés s’ha concebut de forma que permeti tenir debats sobre la recerca en ceràmica i arquitectura sense els constrenyiments temporals que habitualment serveixen per organitzar la recerca i la docència” perquè “l’Alberto no es va posar mai aquests límits”.

El millor homenatge, la resposta dels participants
La primera sessió s'ha dedicat a analitzar la ceràmica, des de l'època antiga fins a la moderna, tot tenint en compte els canvis en la producció, distribució i consum que s'esdevenen al llarg del temps. La segona sessió s'ha centrat en l'arqueologia de l'arquitectura, entesa com a mètode que combina l’anàlisi estratigràfica dels paraments, l’estudi dels materials i tècniques de construcció, la relació amb l’estratigrafia del subsòl i l’anàlisi de la documentació escrita.

El Congrés ha tingut una gran rebuda per part de la comunitat investigadora. Helena Kirchner, una de les organitzadores i companya de grup de recerca d'Alberto López Mullor, ha clos les sessions agraint la partipació de tothom: "L'autèntic homenatge a l'Alberto ha estat la impressionant resposta de tota la gent que ha participat al Congrés."

Consulta la galeria de fotografies i el programa sencer

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de