Andreas Winter guanya el premi al millor article científic de la IT Society
11.07.2017  -  L'investigador ICREA i professor del Departament de Física, Andreas Winter, ha rebut l'Information Theory Society Paper Award 2017, un reconeixement anual al paper més destacat publicat en els darrers quatre anys.
La Information Theory Society, organització dedicada al desenvolupament de les matemàtiques que regeixen la tecnologia de la informació en benefici de la humanitat, reconeix cada any l'article científic més destacat dels quatre anys anteriors, d'interès per a la societat.

Aquest any, el premi recau en la publicació The Quantum Reverse Shannon Theorem and Resource Tradeoffs for Simulating Quantum Channels, dels investigadors Charles Bennett, Igor Devetak, Aram Harrow, Peter Shor i Andreas Winter, aquest últim investigador ICREA en el Grup d'Informació i Fenòmens Quàntics del Departament de Física de la UAB.

La investigació és un pas endavant de gran importància en les teories quàntica i clàssica de la informació, que presenta un estudi complet del problema bàsic de la simulació d'un canal amb soroll, ja sigui quàntic o clàssic, a partir d'un sense soroll, en una gran diversitat de circumstàncies. A més de tractar el teorema de Shannon invers, l'article proporciona una classificació natural de diverses nocions de capacitat en el marc de la teoria quàntica de la informació.

El reconeixement és un dels més importants de la IT Society i premia, per primer cop, un article completament dedicat a la teoria quàntica de la informació. El guardó es va fer públic en el simposi internacional de teoria de la informació (ISIT) que va tenir lloc del 26 al 30 de juny a Aachen, Alemanya.

Enllaç a la notícia al web de la IT Society

Artícle científic premiat: "The Quantum Reverse Shannon Theorem and Resource Tradeoffs for Simulating Quantum Channels" [IEEE Transactions on Information Theory 60(5), 2926-2959, May 2014]

Anar a Notícies

Arxiu de notícies