Presentat el documental Universo extremo
25.10.2010 Divulgació  -  Universo extremo és el nom d'un documentat de divulgació científica presentat recentment pel Centro de Ciencias de Benasque Pedro Pascual i que ha estat digirit i realitzat per la professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat I María Teresa Soto. L'audiovisual, de 26 minuts de durada, explica com el telescopi Magic, situat al cim de El Roque de los Muchachos, a la Palma, detecta i analitza els raigs gamma que arriben a la Terra des dels indrets més convulsos de l'univers. En la seva realització han participat varis investigadors de l'Institut de Física d'Altes Energies.

El documental vol mantenir els principis de veracitat, alhora que d'entreteniment, segons els seus autors. De factura estètica molt cuidada, l’audiovisual reprodueix animacions fidedignes, la música és original i la veu conductora pertany únicament als científics de l’IFAE, que van col·laborar amb la directora en l’elaboració del guió. Els investigadors de l’Institut que hi apareixen són Juan Cortina, Manuel Martínez i Abelardo Moralejo.

Universo extremo ha estat projectat ja a la televisió d'Aragó i comença el seu camí cap a altres televisions espanyoles, com la canària. Ha estat finalista a la Biennal de Cine Científic i és finalista als premis Unicaja. Properament, serà distribuït a les escoles via un conveni amb la FECYT. Els autors l’han mostrat també a fòrums científics nacionals i internacionals, així com a diverses escoles, per fomentar el debat sobre els reptes de la divulgació científica audiovisual i apropar el treball dels científics als estudiants més joves. Properament iniciaran la seva presentació en vàries universitats de Catalunya, inclosa la UAB.

Podeu veure un tràiler del documental, clicant aquí

Anar a Notícies

Arxiu de notícies