Manuel Cachón, nou membre de la Reial Acadèmia de Jurisprudència i Legislació
20.01.2017  -  La Reial Acadèmia de Jurisprudència i Legislació analitza la jurisprudència i l'actuació dels òrgans jurisdiccionals, entre altres funcions. Manuel Cachón, catedràtic de dret processal de la UAB, ha estat nomenat acadèmic corresponent de la institució.
Manuel Cachón, catedràtic de dret processal del Departament de Dret Privat de la UAB, ha estat nomenat acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Jurisprudència i Legislació.

L'acadèmia té com a objectius "la recerca i el cultiu del dret i ciències afins i la contribució al perfeccionament de la legislació". Analitza la jurisprudència i l'actuació dels òrgans jurisdiccionals, organitza activitats formatives i trobades sobre la matèria i elabora informes sol·licitats per organismes oficials, entre altres funcions.

Expert en processalistes del segle XX

Cachón és doctor en dret per la UAB (1988) amb premi extraordinari de doctorat. És catedràtic de dret processal de la UAB des de 1993. Ha estat degà de la Facultat de Dret (1996-1998) i director del Departament de Dret Privat (2000-2002).

Les seves línies de recerca preferents són l'execució processal civil, la història de la doctrina processal espanyola, la teoria general del procés i el procés concursal. Ha estat investigador principal de projectes com ara "L'execució processal civil: aspectes nacionals i internacionals" o "Aspectes processals del concurs de creditors".

És autor de diversos treballs sobre processalistes espanyols del segle XX i ha prestat assessorament jurídic a diverses entitats públiques i privades. És també director de la càtedra UAB-CICAC: Observatori Social i Econòmic de la Justícia juntament amb Enric Fossas, catedràtic de dret constitucional de la UAB. L'Observatori va ser creat el 2015 mitjançant un acord amb el Consell de l'Advocacia Catalana.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a