A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies Agenda
Festival de Nanocičncia i Nanotecnologia 2018
13.04.2018  -  El Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha acollit la III edició del festival de divulgació de la Nanociència i la Nanotecnologia “10alamenos9” amb tallers, conferències i portes obertes als centres col·laboradors i laboratoris propis.

La Facultat de Ciències de la UAB, l'’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), l’Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM) han participat del 10 al 13 d’abril en el III Festival de Nanociència i Nanotecnologia “10alamenos9”.

Jornades d’àmbit estatal que també tenen lloc a Madrid, Catalunya, Aragó i Donosti.

Les jornades estan finançades per la FECYT (Ministerio de Economía y Competitividad), patrocinades per BASF, Repsol i VLC Photonics.

Organitzat en set ciutats (Barcelona, Madrid, Múrcia, Sant Cugat, Sant Sebastià, València, i Saragossa) al llarg del mes d'abril, el festival ofereix tallers, exposicions, concursos, nanodiálegs amb investigadors i investigadores i moltes activitats més que busquen el contacte directe amb la societat, sense importar l'edat o els coneixements previs.

Les activitats que es realitzaran superen el centenar i es preveu una assistència de més de 20.000 persones.

La Facultat de Ciències de la UAB pretén, d’una forma amena i emocionant, apropar tots els públics a la escala nanomètrica (un nanòmetre és la milmilionèsima part d’un metre, “10 a la menys 9” metres) i els seus efectes. S’hi duran a tallers, seminaris i altres activitats amb l’objectiu de compartir la importància i l’impacte de la nanociència i la nanotecnología en la nostra societat.

Les activitats al Campus de la UAB estan dirigides principalment a l’alumnat de quart d’ESO i primer de batxillerat, amb tallers demostratius i visites a la UAB, ICN2, IMB i l'ICMAB.