A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies Agenda
La UAB és la universitat catalana que rep més estudiants Erasmus
09.05.2012 Mobilitat  -  La UAB se situa com la universitat catalana que rep més estudiants estrangers a través del programa Erasmus i com la desena del conjunt d'Europa, segons les dades de la Comissió Europea.

El curs passat, 1.088 estudiants estrangers van realitzar una estada a la UAB. En conjunt, les universitats espanyoles en van rebre 37.432 (un 16% més que el curs anterior), situant-se com les més demandades d'arreu de la Unió Europea. Set universitats de l'Estat estan entre les deu que van rebre més estudiants Erasmus.

En total, el programa Erasmus va facilitar, durant el curs 2010-2011, que 231.000 estudiants europeus fessin una estada en una universitat estrangera. El programa compleix enguany 25 anys i s'ha consolidat com una iniciativa de gran èxit que no ha deixat de crèixer (a la primera edició, el curs 1987-1988, hi van participar 3.244 estudiants). Al llarg d'aquest quart de segle, 2,5 milions d'universitaris han participat al programa.

A banda de les beques per cursar una part dels estudis de grau, n'hi ha també les de la modalitat Erasmus pràctiques per fer estades a empreses estrangeres. A més, també es concedeixen beques per a facilitar la mobilitat internacional de membres del personal docent i investigador i del personal d'administració i serveis de les universitats europees. I existeix una variant intercontinental, l'Erasmus Mundus, dirigida especialment als alumnes de màster i doctorat.

Segons va anunciar la comissària europea d'Educació, Androulla Vassiliou, es vol augmentar un 70% el pressupost per al període 2014-2020 per a que el programa continuï creixent durant els propers anys.

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de
Fins a