A A A Contrast +/- Castellano   English
Notícies
Tots els graus de la Facultat acreditats per l'AQU. Medicina obté la qualificació d'excel·lència
19.09.2017 Facultat de Medicina  -

Medicina de la UAB és un dels dos graus de Medicina del sistema universitari català que ha obtingut l'acreditació amb excel·lència per part de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya.

L'AQU -amb el procés d'acreditació dels títols vetlla per la qualitat i l'avaluació del sistema universitari català- ha avaluat la qualitat del programa formatiu, la pertinença de la informació pública, l'eficàcia del sistema de garantia interna de la qualitat, l'adequació del professorat al programa formatiu, l'eficàcia dels sistemes de suport a l'aprenentatge i la qualitat dels resultats del programa formatiu del grau de Medicina de la UAB. La valoració que ha obtingut el grau és la màxima que s'atorga, és a dir, la de favorable amb excel·lència.

Aquest procés inclou la visita d’una comissió formada per experts de l’àmbit i tècnics de qualitat que, en al seva visita a la Facultat de Medicina el passat mes de març va avaluar diferents aspectes i va destacar els punts forts en el seu informe d’avaluació.

Com a fortaleses i bones pràctiques de Medicina de la UAB, l'AQU ha destacat un claustre de professors notablement implicats en la docència i en la millora dels títols i els seus resultats, amb una important interacció amb els alumnes.

Un altre punt fort ha estat l'accessibilitat que té l'estudiant al professorat i viceversa. Segons l'informe final de l'AQU "els estudiants tenen permanentment contacte amb els professionals sanitaris i els professors poden percebre la qualitat dels estudiants de manera molt pròxima”.

Com a bones pràctiques l'AQU destaca els "Consells de Curs" com a instrument positiu de coordinació.

Els organismes que contracten aquests professionals, valoren molt positivament la formació que reben els titulats del centre. També es considera com una fortalesa l'ampli nombre d'institucions implicades en la tutorització del Treball Fi de Grau i les pràctiques.

L’informe fa una menció específica, també, de la qualitat que ofereix el Servei de Biblioteques.

Els estudis de Medicina de la UAB destaquen també pels bons resultats que els seus titulats obtenen en les proves de l'examen MIR. És una de les universitats del sistema universitari espanyol amb un percentatge més alt que superen el MIR.

Altres estudis de la Facultat que compten amb l’acreditació favorable de l’AQU

Els Graus d’Infermeria i de Fisioteràpia compten amb l'acreditació favorable de l'AQU que, com a fortaleses, ha destacat un claustre de professorat notablement implicat en la docència i en la interacció continua amb l’alumnat. Aquestes accions garanteixen un alt grau d’accessibilitat al professorat.

Un altre punt fort ha estat la valoració positiva que fan els ocupadors de la formació que reben els titulats en aquests graus.

Els Màsters Universitaris en Farmacologia i en Investigació Clínica Aplicada en Ciències de la Salut van obtenir també l’acreditació favorable l’any 2015. L’AQU posa de relleu com a bones pràctiques la transparència de la informació general i la relativa al funcionament i avaluació de les assignatures.

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de
Fins a