A A A Contrast +/- Castellano   English
III Jornades de BioRecerca UABio
09.03.2017 Facultat de Medicina  -

III JORNADES DE BIORECERCA UABio

Un any més repetim la iniciativa conjunta de les Jornades de Biorecerca - UABio, les quals se celebraran del 6 al 9 de Juny a la Facultat de Biociències. Les jornades pretenen visualitzar l’excel·lent recerca que fa la UAB en aquest camp i comptaran amb la participació de centenars d’investigadors, desenes de presentacions orals, sessions de pòsters i una exposició d’estands per part d’empreses col·laboradores. Estan organitzades pels Departaments de la UAB més profundament implicats en la docència i la investigació en els àmbits de Biociències i Biomedicina (Departament de Bioquímica i Biologia Molecular, Departament de Genètica i de Microbiologia, Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia i el Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia). Enguany a més a més, tenim l’honor de tancar les celebracions del desè aniversari de la Facultat.

La conferència inaugural, que tindrà lloc el dimarts 6 de Juny en el marc de la Jornada Científica del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular, serà a càrrec del Dr. Antonio Zorzano (Sala d’Actes de la Facultat de Biociències, a les 12:00h). El Dr. Zorzano, Catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular a la Universitat de Barcelona i Coordinador del Programa de Medicina Molecular de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB)), on dirigeix el grup Complex Metabolic diseases and Mitochondria, té com a objectiu principal la identificació i validació de dianes moleculars que permetin la prevenció o el tractament de la resistència a la insulina, la diabetis tipus 2 o l’obesitat. Les seves contribucions científiques relacionen el metabolisme amb el dinamisme i la funció mitocondrial, l’autofàgia i l’estrès mitocondrial.

L’acte de clausura de les Jornades de Biorecerca UABio tindrà lloc durant un recés de la Jornada del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia, el divendres 9 de Juny (Sala d’Actes de la Facultat de Biociències, a les 12h). La conferència de clausura serà impartida pel Dr. Pere Santamaria, investigador de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), on dirigeix el grup de Patogènia i tractament de l’autoimmunitat i del Julia McFarlane Diabetes Research Centre (JMDRC), a la Universitat de Calgary (Canadà). El Dr. Santamaria estudia la immunogenètica i immunopatogènia de les malalties autoinmunes, com ara la diabetes tipus 1, per trobar noves dianes terapèutiques utilitzant tècniques pròpies de la nanotecnologia. Aquesta conferència plenària comptarà amb la presència de la Rectora, la Dra. Margarita Arboix i el Vr de Recerca i de Transferència, Dr. Armand Sanchez.

Programa de les III Jornades de BioRecerca UABio

Anar a Notícies
Arxiu de notícies
Des de