Viu a la UAB

Universitats catalanes s'uneixen per trobar solucions a reptes d'innovació empresarials

En el marc de la Barcelona Industry Week, diferents universitats catalanes organitzaran el 5 d'octubre a Fira Barcelona l'Open Innovation Forum, una trobada que dóna l'oportunitat a empreses de llançar els seus reptes d'innovació i als grups i centres de recerca a proposar solucions a aquests problemes.

01/09/2017

La Universitat Autònoma de Barcelona -a través del Parc de Recerca UAB-, la Universitat de Barcelona -a través de la Fundació Bosch i Gimpera-, la Universitat Politècnica de Catalunya, l'IQS Tech Factory, ACCIÓ i Expoquimia organitzen per primera vegada l'Open Innovation Forum, una trobada que obre la capacitat investigadora de les universitats a les empreses catalanes.

Aquesta iniciativa dóna l'oportunitat a empreses de llançar els seus reptes d'innovació i als grups i centres de recerca a proposar solucions a aquests problemes. L'objectiu és fomentar la innovació del teixit empresarial a través de l'aplicació de les tecnologies i coneixement de la recerca universitària.

L'Open Innovation Forum tindrà lloc el 5 d’octubre a la Fira Barcelona, en el marc de la Barcelona Industry Week. La trobada està oberta a qualsevol empresa amb necessitats d'innovació, i a grups de recerca de les universitats i centres tecnològics amb interès per aplicar la seva investigació al teixit empresarial català. Mitjançant una agenda d'entrevistes pre-concertades, durant la jornada les empreses i investigadors es reuniran per explorar com desenvolupar i tirar endavant noves innovacions.

Aquesta primera edició està enfocada a quatre sectors: salut, alimentació, química i energia. Més de 40 empreses d'aquests àmbits ja han llançat les seves necessitats d'innovació, basades tant en el desenvolupament de nous productes o serveis, millores de processos o prototips. Noves tècniques d'encapsulació d'aromes, fragàncies i bioactius, materials d'impressió 3D, noves molècules per al sector cosmètic, o eines per preveure el cost elèctric de mercat són alguns dels més de 65 reptes plantejats.

Fins el 29 de setembre i a través del web www.openinnovationforum.cat, els investigadors poden registrar-se i proposar les seves solucions als reptes que les empreses ja han plantejat.

Més Informació Web de l'Open Innovation Forum