Viu a la UAB

Solucions de mobilitat intel·ligent

Durant el segon Brunch d'Innovació del Hub b30 es van oferir un recull d'experiències empresarials i institucionals que van permetre copsar els avanços tecnològics i socials que s'estan produint en mobilitat sostenible. Entre ells, es va presentar el cas de transferència entre SEAT i el Centre de Visió per Computador.

15/05/2018

La introducció de les ciutats intel·ligents i, més concretament, de la mobilitat intel·ligent, fa que s'estiguin gestant nous models de mobilitat més sostenibles. Tant les administracions públiques com els experts en mobilitat i les organitzacions del sector logístic busquen solucions a les dificultat de l'ordenació del trànsit i als problemes de la contaminació. Entre elles, serveis entorn a la conducció autònoma i l'economia col·laborativa.

A més a més, els canvis de preferències dels ciutadans i clients, units a les oportunitats de creixement en la indústria del transport, expliquen que els fabricants de vehicles estiguin canviant el seu enfocament des de solucions basades en productes cap a solucions basades en serveis.

Així, el futur de la mobilitat evoluciona cap a sistemes més ecològics, eficients i segurs, sovint impactats per la digitalització i la legislació, fet pel qual en aquest terreny la innovació prové de col·laboracions i acords entre diversos agents.

Totes aquestes tendències van centrar el debat de l'últim Brunch d'innovació, organitzat pel Hub b30 el passat 11 de maig a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB. La sessió, moderada per Ignasi Bonet, director d'innovació de l'Ajuntament de Sant Cugat, va comptar amb la participació de representants d’ajuntaments, centres i grups de recerca, entitats i empreses del sector de la mobilitat.

Concretament, Antonio López, investigador del Centre de Visió per Computador (CVC) de la UAB i Oriol Mas, enginyer de Seat, van explicar el projecte de col·laboració que les dues entitats estan desenvolupant per impulsar el vehicle autònom i connectat. Ambdós van reflexionar sobre el futur de la mobilitat i el canvi de model cap als vehicles elèctrics, autònoms, compartits i connectats. "Les ciutats del futur utilitzaran sistemes de transport de persones i mercaderies basats en flotes de vehicles autònoms coordinats globalment", va explicar Antonio López.

Per la seva banda, Oriol Mas va explicar com des de Seat aposten pel vehicle autònom i per oferir solucions de mobilitat que facilitin la vida al conductor. "La recerca del CVC ens ha permès crear noves solucions i avançar cap a un nou model de vehicle".

Durant la sessió, representants de diversos ajuntaments de l'Àmbit B30 també van explicar les seves experiències d'aplicació pràctica de nous productes, serveis i programes de mobilitat intel·ligent als seus respectius territoris, i de l'impacte que aquests han tingut en la ciutadania. Tots ells van coincidir que el vehicle autònom és una àrea d'innovació íntimament lligada a d'altres de les ciutats intel·ligents, com el vehicle elèctric, la participació ciutadana, els nous models de negoci col·laboratiu, etc.

D'altra banda, es va presentar un informe de vigilància tecnològica sobre les innovacions en el terreny de la mobilitat intel·ligent, en què es mostra els nous models de negoci, tendències del mercat i l'evolució de les patents en aquest sector, entre d'altres.

El proper Brucnh d'innovació serà el proper 8 de juny i estarà centrat en la gestió intel·ligent de residus i la simbiosi industrial.

Més Informació Informe de vigilŕncia tecnolňgica