Viu a la UAB

El Parc de Recerca UAB impulsa projectes per generar nous models de consum i producció

La vuitena edició del Programa de Generació d'Idees pretén crear sinergies entre la comunitat investigadora, empreses, entitats i la ciutadania per crear projectes d'economia circular. Les inscripcions al Programa estaran obertes fins el 28 de maig.

10/05/2018

El Parc de Recerca UAB, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, ha posat en marxa la vuitena edició del Programa de Generació d'Idees per ajudar al personal investigador i  doctorand a trobar la millor aplicació a la seva recerca.

Aquesta edició està enfocada al sector de l'economia circular. L'objectiu és crear sinergies entre investigadors, empreses i entitats per generar projectes capaços d'oferir nous models de consum i producció sostenibles a partir de propostes d'experts en la temàtica.

Actualment, s'està produint un canvi de paradigma en el model econòmic imperant. El tradicional concepte lineal d'extreure, produir, consumir i llençar, insostenible davant el creixement constant de la població i de la demanda, està donant pas a models més innovadors basats en la circularitat dels recursos i en productes dissenyats per durar i tornar a entrar en la cadena de valor, incorporant l'eliminació de tòxics i l'ús d'energies renovables: una economia regenerativa per disseny.

Amb un mercat global estimat en 30 milions d’euros anuals que s'espera triplicar abans de 2030, l'economia circular representa una gran oportunitat per impulsar la competitivitat i la creació d'ocupació a les economies europees i mundials.

En aquesta direcció, el Programa de Generació d’Idees combina la formació teòrica i pràctica per tal que els investigadors i investigadores coneguin com transferir la seva tecnologia a la societat per resoldre els reptes d’aquest nou paradigma. El Programa començarà el mes de juny i espera la participació d’una cinquantena de participants i generar al voltant de 10 projectes. Les inscripcions al Programa estaran obertes fins el 28 de maig.

Un mes de formació teòric-pràctica
El programa s’estructura en tres fases. La primera fase consistirà en diferents sessions co-creatives per idear els nous projectes i solucions disruptives basades en la recerca dels investigadors i investigadores. En la segona fase, els participants rebran formació en aspectes clau com la propietat intel·lectual, la valorització, el model de negoci, el finançament i tècniques de presentació, amb l’objectiu de poder validar els seus projectes. A la vegada, els projectes estaran assessorats per mentors experts en aquest sector. Per finalitzar aquesta fase, tots els grups presentaran els seus projectes i, d’aquests, en seran escollits 5 projectes finalistes que passaran a la fase final.

Per últim, el dia 5 de juliol els finalistes presentaran els seus projectes davant d'experts de valorització d'idees de negoci que escolliran els tres guanyadors. El primer premi consistirà en 2.500 euros i sis mesos d'incubació a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB; el segon premi, en 1.500 euros i també sis mesos d'incubació i el tercer premi seran 1.000 euros i tres mesos d'incubació.

Més Informació Web del Programa de Generació d'Idees