Ferran Sancho i Pere Solā es disputen la segona volta de les eleccions a rector
24.05.2012 Institucional  -  Els catedrātics Ferran Sancho i Pere Solā sķn els candidats a la segona volta de les eleccions a rector de la UAB, que tenen lloc avui 31 de maig, entre les 9,30 i les 18,30 hores.

A la primera ronda de les eleccions, que va tenir lloc el 24 de maig, Ferran Sancho, catedrātic de Fonaments de l'Anālisi Econōmica, va obtenir el 36,08% del vot ponderat; Pere Solā, catedrātic de Teoria i d'Histōria de l'Educaciķ, el 29,77%; Margarita Arboix, catedrātica de Farmacologia, el 28,54%; i Joaquim Coll, catedrātic de Medicina, el 5,61%.

La participaciķ en aquesta primera ronda de les eleccions va ser una de les més elevades dels darrers anys. En el sector A va ser d'un 76,72%; en el sector B, 32,33%; en el sector C, 11,11%; i en el sector D, 60,60%.

En els sectors A i B (personal docent i investigador), va guanyar el candidat Ferran Sancho; en el sector C (estudiants), va guanyar Pere Solā; i en el sector D (personal d'administraciķ i serveis), va guanyar Margarita Arboix.

Les urnes van restar obertes de 9,30 h a 18,30 h i les votacions es van desenvolupar amb plena normalitat al llarg de tota la jornada.

El rector o la rectora és elegit per la comunitat universitāria mitjanįant sufragi universal lliure. El vot es pondera, segons el que disposa la Llei orgānica d'universitats, de la manera següent:

- Sector A (professorat doctor amb vinculaciķ permanent a la Universitat), un 51%
- Sector B (resta de personal acadčmic i personal investigador en formaciķ que exerceixi funcions de docčncia), un 9%
- Sector C (estudiants de grau i de postgrau), un 30%
- Sector D (personal d'administraciķ i serveis), un 10%

Més informaciķ
Eleccions a rector o rectora 2012
 Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informaciķ
g.premsa@uab.es

2017 Universitat Autònoma de Barcelona