Jornada sobre el Doctorat Internacional a la UAB
Jornada sobre el Doctorat Internacional 12.11.2013 Formació  -  El Rectorat de la UAB acull el proper dilluns 25 de novembre una jornada sobre el Doctorat Internacional amb el lema "noves oportunitats per a un nou horitzó". La jornada es podrà seguir en directe.

Organitzada conjuntament per la UAB (Escola de Doctorat i Campus d'Excel·lència Internacional UAB-CEI) i l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), la jornada es celebrarà a la sala d'actes del Rectorat de la UAB, al Campus de Bellaterra, entre les 9 i les 14 hores. Les intervencions seran en català, castellà i anglès, si bé el servei de traducció simultània es realitzarà del català-castellà a l'anglès.

L'objectiu de la jornada és donar a conèixer les oportunitats que ofereixen els programes de doctorat internacional com a estratègia d'atracció de talent i internacionalització de la recerca, així com el seu paper en el marc de les noves polítiques europees. La sessió també pretén promoure la participació i coordinació de doctorats internacionals des de les universitats catalanes.

El rector de la UAB i president de l'ACUP, Ferrran Sancho, obrirà l'acte juntament amb la vicerectora de Recerca de la UAB, Pilar Dellunde. A continuació tindran lloc dues sessions sobre polítiques europees i el marc normatiu espanyol. Després d'una pausa, es tractaran qüestions com la gestió de titulacions, la visió dels estudiants i els doctorats internacionals conjunts, per finalitzar amb un torn de preguntes y la clausura.

La jornada es podrà seguir a través de Twitter a #DocIntUAB

Programa:

• 8:45-09:00 h. Recepció i registre
  • 9:00-09:15 h. Presentació de la jornada
    Ferran Sancho. Rector de la UAB i President de l'ACUP
    Pilar Dellunde. Vicerectora d'Investigació de la UAB
  • 9:15-10:00 h. Sessió 1: Les polítiques europees i la formació de doctorat Marie S. Curie Actions
    Jordi Curell. Director of DG Education and Culture, European Commission
  • 10:00-10:40 h. Sessió 2: Valoració del marc normatiu espanyol
    Mar Duque. Directora de l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus -OAPEE- del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport
  • 10:40-11:00 h. Pausa cafè
  • 11:00-11:40 h. Sessió 3: The Joiman Network (Joint Degree Management and Administration Network)
    Francesco Girotti. University of Bologna
  • 11:40-00:10 h. Sessió 4: La visió dels estudiants: per què triar un programa de doctorat internacional?
  • 12:10-13:45 h. Doctorats Internacionals Conjunts: Oportunitats i bones pràctiques en el context actual
    Paco Díez. Coordinador del màster in Computational Mechanics i de l'Erasmus Mundus Joint Doctorate SEED (Simulació en Enginyeria i Desenvolupament de la iniciativa Emprenedora), Universitat Politècnica de Catalunya
    Martin Morgeneyer. Graduate School del European Consortium of Innovative Universities
    Amparo Cortés. Network of America and Europe for Doctoral Mobility at Universities (Nova Domus), Universitat de Barcelona