Comunicado de las universidades y de los centros de investigación de Cataluña
22.09.2017 El departamento  -  La ACUP valora la situación creada en Cataluña a causa de las actuaciones del Estado español en los últimos días
Este es el comunicado original de la ACUP:

"Avui, 21 de setembre, s’han reunit els màxims representants del conjunt d’universitats i centres de recerca de Catalunya (una seixantena d’institucions que representen prop del 90% del sistema) per valorar la situació creada a Catalunya de resultes de les actuacions de l’Estat espanyol en els darrers dies. A la reunió hi han assistit també representants dels sindicats i de les associacions d’estudiants.

S’ha constatat que s’ha atemptat a l’honorabilitat de les institucions acadèmiques i de recerca de Catalunya, que han estat incloses per part del Ministerio de Hacienda y Función Pública en una llista d’entitats financerament intervingudes i per tant sospitoses a ulls del Ministerio de poder realitzar actes de frau de llei. Aquesta llista s’ha fet arribar a les entitats bancàries per tal de bloquejar i posar sota control l’activitat de gestió econòmica ordinària sense cap mena de comunicació prèvia i directa a les universitats i els centres de recerca. Aquest fet posa en risc l’activitat acadèmica i de recerca, també quan aquesta és finançada amb recursos de la Unió Europea o amb fons privats, i malmet tant la reputació com la credibilitat internacional de les institucions, aspectes crítics als efectes de la seva participació en projectes internacionals i a l’atracció i retenció de talent.

Es per això que les entitats assistents:
  1. exigeixen a les autoritats competents de l’Estat espanyol la reversió immediata d’aquests mesures totalment insòlites i inacceptables;
  2. comunicaran a les instancies europees i internacionals la greu situació de crisi derivada d’aquestes actuacions.
D’altra banda, pel que fa a les mobilitzacions que es puguin produir en els propers dies, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) manifesta que una de les funcions de les universitats es formar professionals altament qualificats i alhora ciutadans crítics i responsables socialment. En aquest sentit, s’acordaran en breu patrons comuns per facilitar la participació dels estudiants, del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis a les mobilitzacions que es puguin dur a terme."

Ir a Noticias

Desde
Hasta
Palabra clave