Revistes

Les revistes (en paper o digitals) subscrites per les biblioteques UAB les trobareu totes a través del catàleg cercant per matèria. Haureu de posar el nom de la matèria seguit de la paraula “revistes”. Algunes matèries que us podrien interessar són:

Història ; Prehistòria ; Arqueologia

Història social ; Història moderna ; Moviments socials ; Moviment obrer ; Roma - Història ; França - Història - 1789-1799, Revolució

Podeu obtenir millors resultats amb la cerca avançada, buscant història per paraula clau de matèria i limitant per revistes a tipus de material. Us apareixerà el llistat de totes les revistes, tant en format paper com digital.

Destaquem especialment la revista Manuscrits

Les revistes en paper sobre història i matèries afins es troben a la Sala de Revistes de la Biblioteca d’Humanitats (edifici B, dins de la Facultat de Filosofia i Lletres).

Les revistes digitals també podeu trobar-les a través del buscador de revistes, que us ofereix poder fer la cerca per títols o per matèries. En el segon cas heu de triar primer la matèria i després la submatèria:

MATÈRIA Ciències socials
SUBMATÈRIES Arqueologia ; Museus
MATÈRIA Art i Humanitats
SUBMATÈRIES Història ; Societat i cultura

La majoria d’aquestes revistes són d’accés corrent (és a dir, que donen accés als darrers números publicats). Depenent del proveïdor, podeu donar-vos d’alta en el servei d’alerta de les publicacions per rebre els sumaris quan apareix un nou número d’una revista determinada. Aquest és el cas, per exemple, de les revistes de la Cambridge University o de la Oxford University.

Per a revistes retrospectives, teniu accés a dos portals, JSTOR i Periodicals Archive Online, que permeten cercar a text complet, de manera que podeu trobar aquells articles que, degut a la seva antiguitat, no estan buidats a cap base de dades.

A més, podeu consultar els repositoris on, entre d’altres materials, trobareu revistes electròniques catalanes:

Igualment, podeu consultar els sumaris de la base de dades de Dialnet. Hi ha una classificació per matèries (on trobem les d'història) i, dins de cada revista, us podeu donar d’alta en el seu servei d’alerta.

Finalment, al portal DOAJ de revistes electròniques d’accés obert trobareu un apartat de publicacions sobre història.

També podeu consultar la guia Com trobar articles de revista.