Comunicació

Història d'una marca

1. Al Catàleg UAB Cerqueu la marca per matèria al catàleg. Podeu trobar llibres i altres documents que parlin d’aquesta marca. Si no obteniu resultats haureu de cercar campanyes publicitàries de la marca que us permetin fer-vos una idea de la seva evolució. Per això consulteu Com trobar anuncis d'una marca.

2. A la Biblioteca

a) Bases de dades Disposeu de 2 bases de dades amb publicitat històrica:

• Lürzer’s Archive. Anuncis de premsa i televisió d’àmbit internacional a partir de l’any 1984. Es poden descarregar. Consultable des de la Xarxa UAB.
  • London International Advertising Awards. Recull d'anuncis per a televisió i cinema dels Estats Units dels anys 50 als 80. Consultable des de la Xarxa UAB.
A Com trobar anuncis d'una marca trobareu altres bases de dades amb anuncis a partir de l’any 2000.

b) Revistes Les revistes de publicitat us poden proporcionar informació sobre campanyes i cartells o imatges. Les trobareu a la planta 2 a la zona de revistes de comunicació (Lletra E a aquest plànol) i estan ordenades alfabèticament.

c) Diaris Si voleu trobar anuncis gràfics antics en format digital us recomanem La Vanguardia digital (des de 1881) que permet recuperar les pàgines de les versions impreses del diari.

3. A Internet

4. Més informació