Eines per gamificar l'aula

Modalitat: virtual.
Adreçat a: professorat de primària i secundària.
Durada: 20 hores.
Calendari: del 2 al 16 de juliol de 2018.
Professorat: Nia Colldeforns.
Preu: 80€
Codi curs: 30061          Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Places exhaurides

Presentació:
En aquest curs es pretén treballar diferents eines TIC per aconseguir gamificar l’aula i es farà de manera gradual, des del nivell mínim al màxim exponent de gamificació per mitjà de noves tecnologies.

Objectius:

• Fer una aproximació teòrica bàsica a la gamificació en educació.
  • Conèixer la dimensió gamificadora d’eines.
  • Adquirir i millorar habilitats i destreses a l’hora de treballar amb eines TIC.
  • Fomentar el treball en xarxa tant de l'alumnat com del professorat.
  • Ésser capaç de personalitzar les eines TIC en funció de la realitat i necessitats del nostre alumnat.
Continguts:
  • Presentació del curs i pràctica de videoconferència amb Google Hangout. Organització dels grups de videoconferència.
  • Aproximació teòrica a la Gamificació. Què és i què ens pot aportar?
  • Generador de codis QR. Com comunicar-nos amb l'alumnat.
  • Aplicacions que faciliten la gamificació: Plickers, Kahoots, Socrative, Quizlet, Quizizz, Ed-puzzle.
  • Generador d’insignies Makebadges.
  • Eines per gamificar completament l’aula Classroom Screen, Play Brighter, Classcraft.
  • Creació de materials.
  • Sessió de valoració i tancament de la formació.
Metodologia:
El curs es portarà a terme compaginant la plataforma Moodle amb videoconferències (Google Hangout) en torns de mitja hora (imprescindibles i obligatòries un total de 5 sessions en acabar el curs). Les franges de connexió de les videoconferències podran ser de matí o tarda, i les hores establertes seran: 9:30 a 10h i 16:30 a 17h. Si per necessitats de l’alumnat cal obrir alguna altra franja horària, i hi ha suficent nombre d’alumnes, es valorarà afegir una nova franja.
És imprescindible que tothom segueixi escrupolosament la temporització i no s’endarrereixi. També la participació activa tant al Moodle com a les videoconferències.

Certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat caldrà fer com a mínim el 80% de les activitats i obtenir una valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones assistents.

Formulari d'inscripció