De l'emoció a l'acció intel·ligent

Modalitat: virtual.
Adreçat a: professionals de l’educació de totes les etapes formatives.
Durada: 20 hores.
Calendari: del 2 al 16 de juliol de 2018.
Professorat: Josep Franco, Dolors Oliver i Elvira Duran, de l'Equip Cuidem-nos.
Preu: 80€
Codi curs: 30058          Correu electrònic de contacte: ga.ice@uab.cat

Places exhaurides

Presentació:
En aquest curs desplegarem tot un seguit d’oportunitats per encetar un procés individual, de reflexió i anàlisi, en l’esfera emocional i intrapersonal. A partir d’aquest, es proposaran accions concretes de millora que permetin un procés de desenvolupament que ens condueixi a una acció més eficaç i saludable en les dinàmiques personals, afavorint les relacions interpersonals i d’equip.

Objectius:

  • Reflexionar sobre les dimensions del pensament, sentiment, desig, accions i les seves interrelacions amb la nostra pròpia actuació, tot propiciant l’autoexploració.
  • Reflexionar sobre com podem millorar les possibilitats de connexió amb membres de l’equip per incloure tothom i generar benestar amb les nostres accions.
  • Desenvolupar els aspectes emocionals i cognitius que ens ajudaran a tenir mirades més complertes, ajustades i realistes amb nosaltres i el nostre entorn.
  • Comprendre què suposa actuar de manera intel·ligent i valorar les conseqüències de fer-ho
  • Triar entre les diferents opcions aquella que ens és més eficaç i gratificant.
  • Identificar els “contagis emocionals” i regular-los.
  • Conèixer i entrenar els diferents aspectes de la intel·ligència emocional per gestionar la pròpia i la dels sistemes on estem immersos.
Continguts:
  • Introducció. Reflexió per a l’autoeficàcia:
    • Nivells de reflexió personal.
    • Pla d’acció personal.
  • Dimensió emocional:
    • Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
    • Funció de les emocions.
    • Tipus d’emocions.
    • Pensaments i sentiments.
    • Autoconsciència emocional.
  • Competències de les persones emocionalment intel·ligents:
    • Autoconsciència.
    • Autogestió.
    • Consciència social.
    • Consciència de les relacions.
  • Diàleg emocional intern i extern:
    • Situació i reacció emocional. Bombolla lògica.
    • Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa.
    • Errors cognitius.
    • Gestió saludable de les emocions. Gimnàstica emocional.
    • Creences personals.
    • Creences limitadores d’un mateix.
    • Creences i pensaments.
  • Dimensió intrapersonal. Autoconeixement:
    • Autoconcepte. Autopercepció.
    • Valors personals.
    • Autoacceptació o negociació amb un mateix.
    • Autoeficàcia. Autoconfiança.
    • Experiències d’èxit. Autorealització.
    • Tolerància a la frustració.
  • Dimensió interpersonal:
    • Empatia. Legitimació d’emocions.
    • Estils de comunicació. Comunicació no verbal.
    • Escolta activa. Assertivitat. 
    • Conflictes i oportunitats. Marc conceptual. Elements que intervenen en la resolució.
    • Diferents formes d’abordar els conflictes.
Metodologia:
La metodologia de treball es fonamenta en les experiències de la persona envers els seus grups de referència, tant del seu context professional com personal, i de les seves reaccions davant les diferents situacions viscudes. Es treballen els conceptes teòrics i es contextualitzen, amb l’objectiu de millorar habilitats concretes per augmentar la qualitat i el benestar. La finalitat és que els professionals puguin aplicar els aprenentatges a la seva realitat quotidiana.
El treball es realitzarà a partir de lectures, vídeos, etc. que generalment implicarà la participació en fòrums i l’elaboració de treballs i pràctiques en diferents formats.

Certificació:
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat caldrà fer com a mínim el 80% de les activitats i obtenir una valoració positiva del personal formador quan a l'aprofitament de l'activitat per part de cadascuna de les persones inscrites.

Formulari d'inscripció